Monday 27 October 2014

PENGEDAR SAH SHAKLEE (SID) YANG DEDIKASI

"when i said i will..."  Quotes ini mengingatkan saya tentang perlunya kita bercakap dan bertindak seiringan. Jangan pandai cakap sahaja. Kata orang cakap tak serupa bikin. Ia mengingatkan saya tentang janji dan tanggungjawab saya sebagai Shaklee Independent distributor (SID) atau pengedar sah Shaklee yang berdedikasi.
yang berdedikasi

Sebagai umat Islam, Allah swt telah mengingatkan dan menegur supaya kita tidak berkata-kata sesuatu yang tidak tidak laksanakan. Di dalam firmanNya, 

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مَا لا تَفْعَلُونَ . كَبُرَ مَقْتًا عِنْدَ اللَّهِ أَنْ تَقُولُوا مَا لا تَفْعَلُونَ
“Wahai orang-orang yang beriman, kenapa kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu kerjakan? Amat besar kebencian di sisi Allah bahwa kamu mengatakan apa-apa yang tidak kamu kerjakan.” (QS. As-Shaff: 2-3)


Jika kita menyuruh ke arah kebaikan, diri kita sendiri yang harus melaksanakannya terlebih dahulu.. sama lah juga seperti menjual barangan kesihatan, menyeru ke arah cara hidup sihat, tetapi jika diri kita sendiri tidak mempraktikkannya sama lah seperti golongan yang dimaksudkan di dalam ayat dia atas. Jadi, selaku SID, saya sedaya upaya mempratikkan dan mencuba sendiri produk yang saya jual :).. juga sedaya upaya istiqomah mengamalkan produk-produk tersebut. ' When i said, i will..'  

Bila berjanji maka tunaikan lah..kata pepatah ada berbunyi, lembu berpegang pada tali, manusia berpegang pada janji. "when i said, i will..' juga tentunya boleh di aplikasikan disini.. Sekiranya berjanji nak bagi free gift, konsultasi eksklusif, fast reply bila customer pm..semuanya itu harus ditunaikan. berjanji nak pos atau COD barang secepat mungkin, tapi bila pelanggan dah buat bayaran duk tangguh-tangguh je..tentulah menjadi golongan yang dimurkai Allah dan juga tidak akan dipercayai oleh manusia lagi. Sebagai SID, saya akan berusaha menunaikan janji, bukan sekadar untuk menjaga nama baik saya sendiri tetapi juga kesemua SID! InsyaAllah..saya ingin mejadi SID yang komited, dedikasi dan dipercayai! 


Doa

Ada banyak doa yang boleh diamalkan untuk memohon diberi hati yang tetap dan istiqomah dalam melaksanakan janji dan kata-kata. Antaranya doa ini;

doa istiqomah





Sekiranya anda yang memerlukan produk Shaklee yang nyata selamat, berkesan dan semulajadi ini, boleh hubungi saya untuk konsultasi. Kawasan COD adalah Bachok, dan sekitar Kota Bharu dan kawasan lain boleh dirunding. InsyaAllah stok sentiasa ada :) Perundingan dan penghantaran (COD) juga secara PERCUMA :)


Hafizah Ibrahim
019-9765052 (call / sms / whatsapp)
Shaklee ID 972035
email: istadiniey@gmail.com

Saya adalah pengedar sah Shaklee di Bachok, Kelantan.

COD di kawasan sekitar Bachok, dan kawasan lain boleh dirunding.

Sekiranya anda berminat untuk mendaftar sebagai Shaklee Independent Distributor, boleh hubungi saya untuk maklumat lanjut.


No comments :

Post a Comment