Thursday 9 October 2014

ESP SHAKLEE ; MENGAPA IBU MENYUSU PERLUKAN ESP?

ESP adalah energizing soy protein, di mana ia merupakan suplemen protein soya yang sangat bermutu tinggi dan terjamin kualitinya. ESP Shaklee tersohor sebagai milk booster untuk menambahkan susu ibu. Tahukah anda apakah dan bagaimanakah ESP shaklee membantu menambah susu ibu? mengapakah ibu menyusu memerlukan ESP? apakah yang akan terjadi tanpa ESP?





Susu ibu terdiri daripada  nutrien penting untuk bayi anda seperti yang kta dapat lihat dalam jadual di bawah, di mana protein merupakan salah satu nutrien yang penting dalam bentuk antibodi kepada bayi anda. 


Lemak
jumlah (g/100 ml)4.2
asid lemak - kepanjangan 8C (% )sisa
asid lemak tepu (%)14
Protein (g/100 ml)
jumlah1.1
kasein 0.40.3
a-laktalbumin0.3
laktoferrin0.2
IgA0.1
IgG0.001
lisozim0.05
serum albumin0.05
ß-laktoglobulin-
Karbohidrat (g/100 ml)
laktosa7
oligosakarida0.5
Mineral (g/100 ml)
kalsium0.03
fosforus0.014
natrium0.015
kalium0.055
klorida0.043
   (sumber ; WIKIPEDIA)


Apakah protein?
Protein terdiri dari lebih daripada 20 jenis asid amino yang setiap satunya akan menghasilkan jenis protein yang berbeza mengikut kepada keperluan protein dan enzim yang diperlukan oleh tubuh manusia. 
Terdapat asid amino yang dapat dihasilkan sendiri oleh tubuh manusia. Ini dikenali sebagai asid amino tak perlu. manakala asid amino yang tidak boleh dihasilkan oleh manusia dan perlu diperolehi dari sumber pemakanan dikenali sebagai asid amino perlu.
ESP Shaklee mengandungi kedua-dua asid amino perlu dan asid amino tak perlu.


Apakah kesan kekurangan protein? 



Protein adalah bahan utama dalam pembentukan pelbagai organ dan tisu dalam badan serta komponen utama kepada hormon manusia.
Ia juga merangsang fungsi psikologi. Maka, setiap organ kita memerlukan protein. Kekurangan protein boleh menyebabkan kelemahan dalam sistem imun badan untuk melawan penyakit, masalah lebihan air yang tinggi dalam badan, kehilangan kepejalan otot, perubahan warna rambut, bantut pertumbuhan, masalah penghadaman, masalah penghasilan darah dan hormon, dan akhirnya boleh membawa kepada kegagalan fungsi organ yang akhirnya boleh membawa kepada kematian! Jadi, jangan ambil mudah keperluan protein harian anda.



Jika anda ibu menyusu, anda sememangnya memerlukan ESP untuk membantu memenuhi keperluan protein harian anda. Ini kerana proten dari sumber makanan mudah termusnah oleh suhu yang tinggi semasa proses memasak. Selain untuk fungsi tubuh anda, anda juga memerlukan proten untuk menghasilkan susu yang berkualiti dan mencukupi untuk bayi anda.
  
Untuk anda yang memerlukan produk Shaklee yang nyata selamat, berkesan dan semulajadi ini, boleh hubungi saya untuk konsultasi. Kawasan COD adalah Bachok, dan sekitar Kota Bharu dan kawasan lain boleh dirunding. InsyaAllah stok sentiasa ada :) Perundingan dan penghantaran (COD) juga secara PERCUMA :)



HUBUNGI SAYA SEKARANG!

Hafizah Ibrahim
019-9765052 (call / sms / whatsapp)
Shaklee ID 972035
email: istadiniey@gmail.com

Saya adalah pengedar sah Shaklee di Bachok, Kelantan.

COD di kawasan sekitar Bachok, dan kawasan lain boleh dirunding.



Setiap pelanggan kami akan mendapat konsultasi EKSKLUSIF berserta jadual makan suplemen secara PERCUMA. 

No comments :

Post a Comment