Monday 27 October 2014

BAGAIMANA MENINGKATKAN MOTIVASI KETIKA PUTUS ASA


Berkata-kata sememangnya mudah..mengakui dan berjanji untuk melakukan yang terbaik, sehingga kejayaan dalam genggaman boleh sahaja dilakukan oleh semua orang Tetapi, apabila tiba sedikit cabaran dan dugaan, tidak ramai yang mampu menangani rasa putus asa yang menjengah di dalam hati. Inilah punca utama KEGAGALAN!

putus asa



Bagaimana untuk meningkatkan motivasi diri ketika berputus asa?


1. Lihat kejayaan orang-orang yang sudah berjaya
Ketika kita rasa down..rasa dah tak yakin nak teruskan..cuba lihat kejayaan mereka yang hebat-hebat dan sudah berjaya. Biasanya mereka yang berjaya ni ada tips-tips hebat, dan pandai memberi motivasi. Contohnya Irfan Khairi ni..saya sangat suka kata-kata semangat yang beliau sering berikan. Jom like page Irfan Khairi :)   

2. Dampingi orang yang berjaya, minta nasihat

Selalunya dalam sesuatu matlamat yang kita ingin capai, pasti ada idola atau mentor yang sering kita rujuk atau jadikan ikutan. Justeru, sentiasalah dampingi mereka, selami kisah mereka sebelum mencapai kejayaan. Sesungguhnya tiada kejayaan yang datang bergolek!

3. Berdoa dan memohon pertolongan
Sebagai umat Islam, seharusnya Allah adalah tempat memohon petolongan yang paling utama. Senjata utama umat Islam adalah DOA! berdoa dan terus berdoa..berdoa supaya dikuatkan semangat dan tidak putus asa walau apapun yang melanda!





4. Fokus dan ingat kembali matlamat

Orang yang berjaya ialah orang yang sentiasa tahu matlamat dengan jelas, dan sentiasa FOKUS. Jangan mudah tergugat oleh cabaran dan masalah. Anggap sahaja impian anda hanya berada beberapa langkah sahaja lagi di hadapan, jangan pedulikan duri yang menikam di tapak kaki, tetapi teruskanlah melangkah! 

Dan ingatlah, hanya merea yang kuat layak mendapat kejayaan yang sebenarnya. Tingkatkan motivasi, jangan biarkan putus asa melemahkan anda!






Sekiranya anda yang memerlukan produk Shaklee yang nyata selamat, berkesan dan semulajadi, boleh hubungi saya untuk konsultasi. Kawasan COD adalah Bachok, dan sekitar Kota Bharu dan kawasan lain boleh dirunding. InsyaAllah stok sentiasa ada :) Perundingan dan penghantaran (COD) juga secara PERCUMA :)


Hafizah Ibrahim
019-9765052 (call / sms / whatsapp)
Shaklee ID 972035
email: istadiniey@gmail.com

Saya adalah pengedar sah Shaklee di Bachok, Kelantan.


COD di kawasan sekitar Bachok, dan kawasan lain boleh dirunding.

Sekiranya anda berminat untuk mendaftar sebagai Shaklee Independent Distributor, boleh hubungi saya untuk maklumat lanjut.

No comments :

Post a Comment