Monday 29 December 2014

SUKAR MENDAPAT BEKALAN AIR BERSIH?

Agak lama tak menulis entry. Terkesan dengan tragedi dan bencana banjir di negeri Kelantan yang sehingga kini melibatkan lebih 100 ribu mangsa. :( Alhamdulllah saya di Bachok tidak terlibat secara langsung, tetapi dari segi emosi turut terkesan sebenarnya. Hampir setiap waktu terluang akan guna untuk scrol news feed di FB, untuk tahu perkembangan banjir dan keadaan mangsa. Antara page yang saya suka baca updatenya ialah page Raja Shamri, Persatuan Amal Perubatan Ibnu Sina Malaysia (PAPISMA) & Dr Afiq Rahim. Tak dapat nak bayangkan keadaan mangsa yang terpaksa berlapar dansukar mendapat bekalan air bersih untuk diminum. :(

Semalam saya didatangi tetamu yang menumpang kemudahan elektrik dan air paip untuk mencuci baju. Mereka datang menginap semalaman dan sewaktu makan malam air kosong di rumah saya mendapat perhatian.
'Sedap air ni..' 
Suami pula berseloroh, 'Mungkin dah lama takde air kosong kot..'
'eh..betul..sedap, rasa lembut, segar dan nyaman..lain dari air kosong biasa!'
tiba-tiba dia menunjuk ke arah water pitchter kami..




Ini adalah Get Clean Water Shaklee.. 

Uniknya Get clean water kerana ia hanya berbentuk jug yang cantik dan elegen gitu.. Ia adalah revolusioner baru penapisan sistem water filtration pitcher disahkan oleh persatuan kualiti air (WQA) untuk mengurangkan sehingga 99% plumbum, serta berpuluh puluh bahan pencemar lain yang boleh hadir dalam air anda dan mungkin berbahaya kepada kesihatan anda. Multipatented Get Clean Water menggunakan blok pepejal karbon untuk menapis dan membersihkan air anda. setiap penapis air bersih mengenalikan 80 gelen (303 liter) air. Untuk pengetahuan anda,setiap penapis diperbuat dari tempurung kelapa yang mampan. Mungkin sebab itu airnya rasa sedap sangat kan?:) 

Adakah air anda bersih?
Jangan tak tau ye, bahan kimia yang boleh memudaratkan kesihatan anda sebenarnya boleh hadir dalam air minuman keluarga. Logam berat, pencemaran industri, & racun perosak- kesemua bahan cemar berbahaya ini boleh memasuki bekalan air kita dan mempunyai potensi untuk mewujudkan cabaran kesihatan jangka panjang!  Menurut Amerika Syarikat, agensi perlindungan alam sekitar, air yang kita minum adalah bertanggungjawab sehingga 20% daripada pendedahan plumbum kepada manusia. Takut kan?


   






Bagi anda yang tak berapa suka minum air kosong dan sukar nak habiskan walaupun cuma seliter air sehari, apakata cuba air dari jug yang elegen ini? =) Bagi anda yang sukar mendapat bekalan air bersih, Get Clean Water adalah jawapannya! 

   


Hafizah Ibrahim
019-9765052 (call / sms / whatsapp)
Shaklee ID 972035
email: istadiniey@gmail.com



Ingin menjana pendapatan dari rumah bersama kami?
Klik di SINI        

Kawasan COD adalah Bachok, dan sekitar Kota Bharu dan kawasan lain boleh dirunding. InsyaAllah stok sentiasa ada :) Perundingan dan penghantaran (COD) juga secara PERCUMA :)

No comments :

Post a Comment