Friday 19 December 2014

UMUR 30-AN TAPI MUKA BERKEDUT,KUSAM DAN NAMPAK TUA KERANA KEKURANGAN KOLAGEN

Biar betul? hmm..jangan nak anggap hanya acik-acik sahaja yang akan alami masalah kulit wajah, kerana tak mustahil baru umur 30-an,tapi muka berkedut,kusam dan nampak tua kerana kekurangan kolagen..Sebab tu..anda perlu tahu punca kehilangan kolagen!


Kolagen ialah sejenis protein di dalam lapisan dermis yang menjadi asas kepada kulit untuk memastikan kekenyalan dan kelembapan kulit terpelihara. 
Tanda kekurangan kolagen


Kesan kekurangan kolagen bukan sahaja memberikan kesan kepada muka ye.. malah kepada seluruh tubuh anda! jadi, kolagen bukan hanya untuk cantik, tetapi lebih penting lagi untuk SIHAT!


Benarkah penuaan menyebabkan kehilangan kolagen?
ya..penuaan menyebabkan kolagen di dalam badan menyusut, dan sintesis kolagen juga yang berkurangan..
Bermula dari usia 25 tahun, badan manusia kehilangan kolagen pada kadar 1.5% setahun. ini bermakna apabila usia mencecah 50 tahun, hampir separuh dari kandungan kolagen di dalam badan anda sudah tiada lagi. Bayangkan jika kolagen ini diandaikan sebagai tiang kepada rumah, apabila 50% kekuatan tiang sudah tiada lagi, rumah ini seperti menunggu masa untuk roboh. 



Apabila mencecah usia 40an, bukan sahaja badan manusia kehilangan kolagen, akan tetapi kadar badan anda menghasilkan kolagen pun semakin berkurangan. Tidak hairanlah ketika ini, kedutan dan kenduran kulit semakin menjadi-jadi akibat kekurangan kolagen yang menyokong keanjalan kulit.

Selain berpunca dari faktor dalaman iaitu penuaan, punca kehilangan kolagen juga datang daripada faktor luaran iaitu sinaran uv, pencemaran air dan udara, merokok, tarikan graviti, ekspresi wajah dan juga posisi tidur. 





Taknak umur 30-an tapi muka berkedut,kusam dan nampak tua kerana kehilangan kolagen? Jom cari sesuatu untuk membantu anda..


Shaklee Collagen powder..bukan sekadar kolagen biasa..
Dengan gabungan 7 bahan terpilih yang istimewa, ianya sangat istimewa dan terbukti berkesan .










Apa pilihan anda? berumur 30-an tapi muka berkedut,kusam dan nampak tua kerana kekurangan kolagen atau kekal berseri dan awet muda walaupn sudah berumur 50 tahun? Berikan badan anda kolagen seawal ia mula menyusut dari diri anda!
Dapatkan Shaklee Collagen Powder hari ini, sempena Promosi Collagen Powder Beli 3 Percuma 1. Jimat dan murah sangat-sangat diknon oii...:)

Berminat untuk mencuba? Hubungi saya SEGERA. Promosi Hebat Disember masih berlangsung. OFFER hebat dan menjimatkan. Jangan lepaskan peluang keemasan ini!

Hafizah Ibrahim
019-9765052 (call / sms / whatsapp)
Shaklee ID 972035
email: istadiniey@gmail.com



Ingin menjana pendapatan dari rumah bersama kami?
Klik di SINI        

Kawasan COD adalah Bachok, dan sekitar Kota Bharu dan kawasan lain boleh dirunding. InsyaAllah stok sentiasa ada :) Perundingan dan penghantaran (COD) juga secara PERCUMA :)




No comments :

Post a Comment