Tuesday 16 December 2014

PROMOSI SHAKLEE COLLAGEN POWDER; ADAKAH SESUAI UNTUK IBU MENYUSU

Promosi Shaklee Collagen Powder yang bermula 10 -31 Disember ni memang sangat best..offer istimewa sempena akhir tahun.. ala-ala year end sale gitu..mari pakat belilah semua wanita yang nak cantik dan awet muda..maklumlah tahun depan dah bertambah umur..hihi..Tapi, adakah Shaklee collagen powder sesuai untuk ibu menyusu?

Teringat masa pertama kali cuba SCP dulu, waktu tu saya juga sedang menyusukan Sofea.(Baby 7 bulan, fully bf). Waktu tu agak keliru juga untuk mencuba, banyak juga khabar angin yang mengatakan SCP boleh buat susu drop dan 'panas' untuk baby..tapi bila baca page dan blog otai-otai Shaklee..saya terus yakin dan cuba SCP:) dan Alhamdulillah..best sangat! :)

Sememangnya Shaklee Collagen Powder tidak di uji terhadap ibu hamil dan menyusu. Tetapi, apa yang buat saya yakin untuk mencuba ialah kandungannya..apakah ramuan dan bahan-bahan asas yang terdapat di dalam SCP ini? 


Kolagen ikan : memberikan kesan elastin, menjadian kulit lebih anjal.
Ekstrak kulit kerangan : baik sebagai pelincir sendi, menghidrat mata, & melegakan ketidakselesaan mata.
Lactobacillus acidophilus : meningkatkan penyerapan kolagen
Ekstrak biji Camelia Japonica : membekalkan nutrisi dan penghidratan
Ektrak Pfaffia : merawat rambut gugur, ketidakseimbangan hormon dan meningkatkan tenaga batin
Vitamin C : menggalakkan pengeluaran kolagen dan menentang radikal bebas
Vitamin B2,B6 : membekalkan tenaga dalam pengeluaran kolagen di dalam sel tubuh



Hakikat sebenarnya, ibu menyusu cuma tidak digalakkan mengambil SCP kerana kita tidak tahu kesuaian badan ibu selepas melahirkan anak. Memandangkan herba boleh membuatkan bayi terasa panas, menyebabkan pengambilannya diragui. Namun, tidak salah jika ibu menyusu ingin ambil dan boleh cuba. Sekiranya ibu dan bayi merasakan ianya adalah baik-baik sahaja, maka bolehlah diteruskan pengambilan Collagen Powder Shaklee ini. Begitu juga dengan alfalfa dimana alfalfa adalah sejenis herba, jadi ibu memerlukan pengambilan air yang lebih supaya bayi tidak terasa panas.
Jika ibu menyusu di luar sana pernah mengambil alfalfa dan bayi serta ibu baik-baik sahaja, kebiasaannya tidak ada masalah dengan SCP ini. Buat ibu menyusu, jangan takut untuk mencuba. Kandungan bahan-bahan dalam setiap produk Shaklee adalah semulajadi, tiada bahan yang merbahaya.
credit to UmmiErna

Pengalaman saya mencuba SCP
Saya perhatikan tiada tanda2 alahan pada Sofea, tiada cirit birit atau sebarang masalah lain. Apa yang lebih saya concern ialah kualiti dan kuantiti susu.. yang lebih best, takde masalah susu drop atau merudum,.yeay! Lagi dia nak melekat adalah, maybe nak cuba serap collagen dari ibu kot..haha..


Dengan pengambilan SCP ni, dapat memperbaiki testur kulit wajah & menghilangkan kedutan selepas menggunakan selama 8 minggu.

Meningkatkan kelembapan kulit ~ 90%
Mengurangkan kekasaran & kekeringan ~ 75%
Meningkatkan dalam penampilan keseluruhan ~ 71%
Meningkatkan kelembutan & kelicinan ~ 69%
Meningkatkan pemakaian kekal mekap ~ 60%
Meningkatkan keanjalan, ketegangan & elastisiti ~ 55%
Meningkatkan ketebalan rambut ~ 54%
Meningkatkan keserian, tona & warna kulit ~ 50%
Mengurangkan garis-garis halus & kedut-kedutan

Faedah tambahan: Menyokong KESIHATAN SESENDI & MENGUATKAN TULANG. Bantu mengekalkan otot di dlm mata supaya tetap anjal.


Sangat best kan effect Shaklee Collagen Powder ni..dan soalan adakah Shaklee Collagen Powder sesuai untuk ibu menyusu sudah pun terjawab :) jom cuba!

Mengapa saya nak sangat cuba Shaklee Collagen Powder? Ada kisahnya dalam entry yang lepas ; Pengalaman Mencuba Shaklee Collagen Powder 

Berminat untuk mencuba? Hubungi saya SEGERA. Promosi Hebat Disember masih berlangsung. OFFER hebat dan menjimatkan. Jangan lepaskan peluang keemasan ini!

Hafizah Ibrahim
019-9765052 (call / sms / whatsapp)
Shaklee ID 972035
email: istadiniey@gmail.com



Ingin menjana pendapatan dari rumah bersama kami?
Klik di SINI        

Kawasan COD adalah Bachok, dan sekitar Kota Bharu dan kawasan lain boleh dirunding. InsyaAllah stok sentiasa ada :) Perundingan dan penghantaran (COD) juga secara PERCUMA :)

No comments :

Post a Comment