Wednesday 24 December 2014

6 MAKANAN KAYA VITAMIN E SEMULAJADI

Vitamin E adalah vitamin larut lemak dan boleh dibahagikan kepada 8 bentuk. Vitamin E dalam bentuk Tocopherol adalah yang paling aktif di dalam tubuh manusia. Tubuh kita tidak mampu menghasilkan vitamin E, justeru itu ia harus datang dari diet. 6 Makanan kaya Vitamin E semulajadi ialah minyak zaitun, gandum, biji bungamatahari, kacang tanah, badam, dan aprikot kering.





Keperluan harian Vitamin E bagi orang dewasa ialah 15mg (22.5IU). Akan tetapi, menurut kajian, pengambilan 200-400IU vitamin E setiap hari boleh membantu menangani radikal bebas dan mencegah risiko penyakit jantung. Di dalam 100 gram almond terdapat 26.2mg vitamin E, manakala dalam 100 gram Biji bunga matahari terdapat 36.6mg. Bagi setiap 100 gram kacang tanah dan aprikot kering pula ada lebih kurang 6.9mg dan 4.3mg Vitamin E. Adakah anda hitung kuantiti vitamin E harian anda? =) 

Selain melalui makanan semulajadi, anda juga boleh mendapatkan vitamin E daripada suplemen Vitamin E semulajadi Shaklee, iaitu Vita E complex. 





Vitamin E Shaklee terdiri daripada Vitamin E d-alpha tocopherol concentrate dan d-alpha tocopheryl acetate selain lengkap dengan Selenium [as selenium yeast]

Kebaikan Vitamin E

  • Awet muda
  • Membaiki peredaran darah, memperbaiki tisu, rawatan PMS
  • Mengurangkan parut
  • Meningkatkan kesuburan untuk lelaki & juga wanita
  • Kulit dan rambut sihat, cantik & lebat
  • Merawat masalah keintiman
  • Merawat masalah seksual lelaki
  • Vitamin E juga boleh dijadikan sebagai masker semulajadi
Untuk mengetahui lebih banyak lagi, klik Manfaat Vitamin E Shaklee. 


Sekiranya anda tidak dapat mengambil vitamin E dari 6 makanan kaya Vitamin E semulajadi tadi, sila dapatkan Vita E Complex Shaklee ya..:) Berminat untuk mencuba? Hubungi saya SEGERA. Promosi Berganda Bulan Disember masih berlangsung. OFFER hebat dan menjimatkan. Jangan lepaskan peluang keemasan ini!


Hafizah Ibrahim
019-9765052 (call / sms / whatsapp)
Shaklee ID 972035
email: istadiniey@gmail.com


Ingin menjana pendapatan dari rumah bersama kami?
Klik di SINI        

Kawasan COD adalah Bachok, dan sekitar Kota Bharu dan kawasan lain boleh dirunding. InsyaAllah stok sentiasa ada :) Perundingan dan penghantaran (COD) juga secara PERCUMA :)




No comments :

Post a Comment