Saturday 20 September 2014

PENGALAMAN MENCUBA SHAKLEE COLLAGEN POWDER

Pertama kali mencuba Collagen powder adalah semasa promosi Buy 6 Free1 pada tahun lepas.(Oktober 2013). Mengapa saya tertarik nak cuba? tentunya kerana HARGA yang sangat menjimatkan..maklumlah..harga Shaklee Collagen Powder agak tinggi juga kan..tapi ada sebab yang lebih PENTING.


Untuk lebih memahami cerita saya ni anda mungkin perlu pergi ke entry MANFAAT SHAKLEE COLLAGEN POWDER.



.....Ekstrak kulit kerangan : baik sebagai pelincir sendi, menghidrat mata, & melegakan ketidakselesaan mata.....



Saya berkaca mata sejak dari darjah 4. Bermula tahun 2010 saya mula berjinak2 dengan kanta lekap.. wahh.. memang jauh beza.. rasa lebih selesa dan lebih bebas.. tetapi sebenarnya agak leceh.. terutama apabila berada di dalam penghawa dingin, mata cepat kering. tu belum lagi bab travel yang sukar untuk saya membersihkan kanta lekap.
setelah 3 tahun memakai kanta lekap (lebih kurang 8-9 jam sehari), masalah kekeringan mata saya semakin kronik. sehingga lah saya mengambil keputusan untuk menjalani LASIK dengan Prof Muhaya di Prince Court Medical Centre tanpa berfikir panjang. 



Syarat untuk menjalani prosedur LASIK ialah 'free from lens for 2 weeks' (kalau tak silap) dan saya benar- benar follow.. my eyes free from lens for only 2 weeks duration.. di mana masalah kekeringan mata saya tak pulih sepenuhnya pun.
Selepas prosedur lasik saya terasa kekeringan dan kepedihan yang amat walhal orang lain yang berkaca mata penuh ( tiada masalah mata kering) memang steady giler. xrasa apa! tapi saya, nk buka mata pun seksa!


Alhamdulillah...selesai lasik dengan Prof Muhaya..mata pedih sangat tuu...tp still boleh snap pic :)


Alhamdulillah kebetulan sebulan selepas itu ada promo SCP, so saya cuba ambil kolagen untuk kesihatan mata dan mempercepatkan proses penyembuhan. (kerana saya masih rasa mata kering dan perlu guna artifial eye drop)



Dan ternyata, mata saya terasa semakin selesa dan tidak memerlukan artificial eye drop lagi..Syukur kepada Allah kerana mengizinkan usaha saya dan terima kasih Shaklee Collagen Powder. :)   


No comments :

Post a Comment