Thursday 19 December 2013

Manfaat Vitamin E shaklee


Assalamualaikum
        Selain Vitamin C, vitamin E juga sinonim dengan kecantikan dan awet muda, betul tak? Tahukah anda Vitamin E sebenarnya mempunyai banyak manfaat lain?



       Pengambilan harian vitamin E sebanyak 800IU boleh melindungi jantung, meningkatkan kolesterol HDL (baik), merendahkan tekanan darah, dan menghalang platlet melekat ke dinding arteri.

 

        Kajian menunjukkan pengambilan Vitamin E sebanyak 600IU - 800 IU sehari di kalangan para lelaki boleh membantu meningkatkan kiraan sperma.


         1 kapsul vitamin E sehari membantu melambatkan penuaan, mengurangkan kedut, garis halus, parut, jerawat dan bintik penuaan ( jeragat). Ia juga memulihkan tekstur kulit dan ton muka.


          Vitamin E juga adalah anti oksidan yang kuat. Pengambilan >1200IU sehari boleh melawan kanser, mengukuhkan sistem imun, menghalang atau melambatkan pertumbuhan tumor. ia juga sesuai untuk katarak dan masalah penglihatan.
 
 
           Vitamin E baik untuk kelestarian tenaga atau dengan kata lain boleh meningkatkan tahap tenaga seksual.



            Vitamin E boleh memperbaiki arthritis - meningkatkan keanjalan salur darah, memperbaiki kitaran darah, merawat bahu kejang, buasir , pening, urat varikos dan sakit sendi.


          Vitamin E juga boleh memperbaiki parut. selain di makan, ia boleh dikenakan terus pada luka untuk menghilangkan atau mengurangkan parut.

berminat untuk mencuba? Hubungi saya di 0199765052 (call/sma/whatsapp).

             Saya adalah pengedar sah Shaklee di Bachok, Kelantan.
         
         

No comments :

Post a Comment