Monday 30 December 2013

Cita-cita seorang ibu

what did you want to be when you were kid, teenager & now?
        Aku yang dulu bukan lah yang sekarang.. hehe.. dulu-dulu masa kecik-kecik bila cikgu tanya cita-cita, dengan yakin saya jawab 'pensyarah'.. sebab? sebab arwah abah pun pensyarah.. tu je jawapan saya, tanpa tahu apa yang perlu jika nak jadi pensyarah.
       bila dah naik sekolah menengah dah macam ragu-ragu, pemalu dan pendiam, boleh ke jadi pensyarah?? cita-cita masa tu cuma nak jadi best student, dapat result best, then further study masuk U.tu je fikir.. :)
         Sekarang.. boleh dikatakan berjaya, alhamdulillah. bekerja makan gaji.. tapi ada juga terdetik dalam hati.. kenapa masa sekolah dulu aku takde cita-cita jadi surirumah ye??? sebab sekarang rasanya nak jadi WAHM - working from home mother.. sebab?? saya tak nak lagi tengok anak-anak menangis nak ikut saya pergi bekerja setiap pagi :(.. hancur luluh hati seorang ibu :(
         Semoga cita-cita seorang ibu ini tercapai.. dengan izin Allah..

No comments :

Post a Comment