Thursday 21 November 2013

KENAPA SUTAINED RELEASE VITA C SHAKLEE MENJADI KEGILAAN RAMAI

Assalamualaikum...
        Musim hujan sudah kembali.. Hujan mencurah curah sejak semalam berhenti sekejap sekejap sahaja. Hati-hati termandi hujan, ada yang demam, ada yang selsema nanti :).. sebelum jatuh sakit, ada baiknya kita cuba mencegah..mari kita cerita satu produk untuk menguatkan sistem imun hari ini..tidak lain tidak bukan, produk hangat Shaklee..yang menjadi kegilaan ramai..yang telah kehabisan stok hampir setahun, tetapi telah buat "coming back" bulan ini.. SUSTAINED RELEASE VITA C 500MG (SR Vita C)..
HARGA RETAIL : RM 92.50 (WM), RM 97.50 (EM)
180 BIJI
     
             Tadaaa...inilah produk yang hot sangat tu..baru je seminggu buat "coming back" terus 'out of stck' balik..berdebar debar juga kot kot tahun depan pulak baru muncul..tapi alhamdulillah..sekarang dah available! Tapi, kenapa ye SUSTAINED RELEASE VITA C 500mg SHAKLEE MENJADI KEGILAAN RAMAI?

KEISTIMEWAAN SUSTAINED RELEASE VITA C 500MG SHAKLEE 
         
     1 tablet SR Vita C 500mg = 7.5 biji buah oren
                                              = 1.5 biji dibebaskan ke dalam darah dalam setiap 1 jam
              
Apa makna 'Sustained release'?
maksudnya vitamin C akan 'dilepaskan' ke dlm badan secara beransur ansur dan berperingkat. SR Vita C ini dilepaskan selama 5 jam dan kekal dalam darah sehingga 12 jam!
Mengapa perlu time released?
kerana vitamin C dapat diserap oleh badan dengan baik pada dos yang rendah. Jadi tak ada guna jika kita ambil vitamin C dalam dos yang tinggi sekaligus...apa yang penting ialah, berterusan! 
                


                  1 tablet SR Vita C  mengandungi 120mg bioflovonoids complex yang mampu meningkatkan keberkesanan vitamin C ,ia adalah antioksidan yang hanya ada dalam buah buahan asli, jadi vitamin C sintetik tiada bioflovonoids.

Apa fungsi vitamin C?
Rata-rata apabila sebut tentang vitamin C tentu terfikirkan kulit yang cantik...kan?sebenarnya vitamin C membantu dalam merangsang pembentukan kolagen dalam tubuh.
Selain itu Vitamin C juga boleh mencantikkan kulit dengan menjadikan kulit lebih cerah, melambatkan penuaan, dan menyekat pembentukan pigmen yang boleh menyebabkan jeragat. 
Sebab tu SR Vita C ni tersenarai dalam flawless beauty set .

FLAWLESS BEAUTY SET - Vivix, SR Vita C, & Collagen Powder


                  Vitamin C juga berupaya meningkatkan sistem imun. Ia juga membantu penyerapan zat besi atau iron untuk pembentukan sel darah merah.Sebab tu amat digalakkan Vita lea iron formula di ambil bersama SR Vita C.
VITA LEA + SR VITA C
              
5  FAKTA MENARIK TENTANG VITAMIN C
1. Vitamin C adalah vitamin larut air, ia akan hilang secara berterusan dari tubuh melalui perkumuhan. Jadi, jika terlebih dos tak akan menjadi toksik. Tetapi, harus beringat ingat, jika terlebih dos (>12biji ) ia boleh menyebabkan cirit birit!
2. Buah buahan akan menghasilkan vitamin C yang lengkap (45-60mg Vitamin C) dalam masa 10 hari selepas masak ranum, jadi buah yang tidak cukup ranum, atau terlebih ranum mungkin mempunyai kandungan vitamin C yng lebih rendah atau sedikit.
3. Vitamin C pada buah akan berkurangan kepada separuh apbila di petik,dan boleh musnah apabila terdedah kepada kepanasan.
4. Sebatang rokok boleh melupukan 50-100 mg  vitamin C.
5. Keresahan , kontraseptif, dan pil penahan sakit boleh mempercepatkan penyusutan vitamin C.


               Sebagai konklusi, cuba bayangkan anda makan buah oren selama 5 jam, setiap hari! mampukah anda? Jika tidak, SUSTAINED RELEASE VITA C 500 MG SHAKLEE adalah jawapannya!

                    Saya adalah pengedar sah Shaklee di Bachok Kelantan. 
Untuk sebarang pertanyaan mngenai produk, konsultasi, / menjana pendapatan bersama Shaklee boleh hubungi saya,
0199765052 (call/ sms/ whatsapp)  Area COD - Bachok, Jeli, Besut.  




No comments :

Post a Comment