Friday 14 November 2014

TIPS MEMILIH MNYAK IKAN TERBAIK

Minyak ikan selalunya dikaitkan dengan pelbagai manfaat dan kebaikan untuk semua peringkat umur bermula dari janin hinggalah ke wargamas. Jika anda sedang berkira untuk membeli suplemen minyak ikan, jom pelajari dulu tips memilih minyak ikan yang terbaik. Jangan sampai tersalah pilih pula ya. 



Tips memilih minyak ikan terbaik


1. Pilih minyak ikan / produk yang diproses mengikut GMP  (Good manufacturing practice). 

Sebaiknya pilih minyak ikan keluaran syarikat yang mematuhi piawaian dan protokol untuk pembuatan - Amalan Pengilangan Baik (GMP)

2. Lihat label / kandungan DHA /EPA

   Pastkan anda memilih minyak ikan dengan kandungan DHA/EPA yang tinggi. Sesetengah produk minyak ikan hanya menyatakan secara umum kandungan minyak ikan, tanpa menyatakan kandungan DHA dan EPA. Jangan terpedaya ya.


3. Cara penyulingan 

Minyak ikan perlu diproses menggunakan penyulingan molekul untuk menyingkirkan bahan berbahaya seperti logam berat dan juga memastikan ketulenan minyak ikan.

Nak tahu minyak ikan terbaik yang saya guna? ianya minyak ikan yang terbaik di dunia!


Omega Guard Shaklee adalah minyak ikan TERBAIK dunia. Mengapa? kerana ia melalui proses penyulingan molekul 3 peringkat yang bergred farmaseutikal teknologi terkini pada suhu yang rendah.
 Apakah KELEBIHAN  Omega Guard Shaklee?
  • Omega Guard di ekstrak dari ikan laut air sejuk seperti sardine, mackerel, & hering.
  •  Omega Guard bukan dari hati minyak ikan - kerana kadar toksin di hati minyak ikan adalah tinggi!
  • Omega Guard adalah 3 kali lebih tumpat dari hati minyak ikan.
  • Omega Guard mengandungi 7 jenis asid lemak Omega 3 termasuk EPA, DHA, ALA. 
Kebanyakan minyak ikan di pasaran menggunakan kaedah penyulingan tekanan tinggi yang memusnahkan nutrien dan lebih menakutkan ia tidak dapat menapis kandungan logam yang berbahaya seperti plumbum, arsenic, cadmium, dioksin, dan PCB.

Jika anda berminat untuk mendapatkan produk Shaklee, dan memerlukan konsultasi saya, jangan segan-segan untuk hubungi saya. Perkhidmatan EKSKLUSIF dan tiptop.:)


Kawasan COD adalah Bachok, dan sekitar Kota Bharu dan kawasan lain boleh dirunding. InsyaAllah stok sentiasa ada :) Perundingan dan penghantaran (COD) juga secara PERCUMA :)


Hafizah Ibrahim
019-9765052 (call / sms / whatsapp)
Shaklee ID 972035
email: istadiniey@gmail.com

No comments :

Post a Comment