Tuesday 11 November 2014

ANAK DI TASKA KERAP DEMAM SELSEMA DAN BATUK?

Ini adalah dilema dan masalah yang kerap kita dengar di kalangan ibu bekerjaya. Rasa bersalah dan sedih melihat anak-anak kerap diserang demam selsema dan batuk kerana berjangkit dengan kawan-kawan di taska. Tapi,apakan daya, ibu tiada pilihan lain!


Lebih parah sekiranya anak juga menghidapi asma atau lelah. Tahukah anda,selsema merupakan trigger atau pencetus kepada serangan asma? Asma di kalangan kanak- kanak jangan dipandang remeh ya.. selalunya masalah asma boleh menjadi medical emergencies yang memaksa anda membawa anak ke unit kecemasan di tengah-tengah malam untuk rawatan kecemasan.


Bila dah kerap demam dan batuk, kerap jugalah ke klinik, kerap jugalah anak-anak diberi ubat demam dan antibiotik.. jika ke klinik swasta pula bayaran untuk rawatan dan ubat bukan murah..sedikit sebanyak boleh lari bajet..tak termasuk pula hal cuti kecemasan atau EL yang terpaksa di ambil kerana ingin menjaga anak yang kurang sihat..dan yang paling penting, sanggupkah kita sebagai ibu dan bapa melihat anak-anak lemah dan tak bermaya..asyik demam dan batuk, tentu sahaja terganggu perkembangan fizikal dan juga mental mereka!.

Bagaimana memastikan kesihatan anak sentiasa di tahap optimum?
Anda boleh cuba suplemen Shaklee yang sesuai untuk meningkatkan imuniti kanak-kanak iaitu; 

Tingkatkan imuniti secara semulajadi dengan Nutriferon






Meal Shakes - pelengkap nutrisi anak supaya sentiasa sihat dan kuat melawan jangkitan.



Chewable Vita C 

Omega Guard Shaklee



Jika tak mahu melihat anak-anak sering demam selsema dan batuk lagi, cubalah suplemen Shaklee untuk anak anda. Tak rugi mencuba, melabur sedikit wang untuk kesihatan anak adalah sangat-sangat berbaloi :) 

Jika anda beminat untuk mendapatkan produk Shaklee, dan memerlukan konsultasi saya, jangan segan-segan untuk hubungi saya. Perkhidmatan EKSKLUSIF dan tiptop.:)

Kawasan COD adalah Bachok, dan sekitar Kota Bharu dan kawasan lain boleh dirunding. InsyaAllah stok sentiasa ada :) Perundingan dan penghantaran (COD) juga secara PERCUMA :)


Hafizah Ibrahim
019-9765052 (call / sms / whatsapp)
Shaklee ID 972035
email: istadiniey@gmail.com

No comments :

Post a Comment