Friday 21 November 2014

RAHSIA MENJADI LELAKI SIHAT DAN GAGAH

Lelaki selalunya dikaitkan dengan sifat gagah dan kuat. Tapi, jika tak kena cara penjagaan kesihatan, lelaki pun boleh jatuh sakit dan lebih merisaukan,menurut kajian yang dijalankan,secara purata jangka hayat bagi lelaki di Malaysia adalah lebih pendek berbanding perempuan sehingga 7 tahun! Jadi, baca artikel ini untuk ketahui rahsia menjadi lelaki sihat dan gagah.



'Leading cause' atau penyebab utama kematian lelaki di Malaysia ialah penyakit jantung, diikuti oleh kanser paru-paru. Lain-lain masalah kesihatan yang kerap dihadapi ialah kanser prostat, kencing manis dan masalah mati pucuk. Jika anda bimbang dan tidak mahu menjadi mangsa, jom cegah sekarang.  

RAHSIA LELAKI SIHAT DAN GAGAH

Amalkan senaman dan aktiviti fizikal secara rutin dan tetap. Senaman seperti jogging dan berjalan adalah baik untuk kesihatan jantung anda. Luangkan masa sekitar 20-30 minit sebanyak 3kali seminggu sekurang-kurangnya untuk kekal sihat dan cergas. 

Berhenti merokok. Sudah banyak kajian yang menunjukkan merokok sememangnya membahayakan kesihatan. Berhenti sekarang, katakan tidak kepada rokok! 

Berat badan ideal penting utuk kesihatan menyeluruh. Berat badan berlebihan boleh menyebabkan pelbagai masalah kronik seperti kencing manis, tekanan darah tinggi, penyakit jantung dan juga mungkin masalah batin.

Makan seimbang dan teratur. Makanan berlemak dan berminyak tu tolong kurangkan ya..bila ke kedai mamak tu bolehlah order teh o instead of teh ais ya..:).. dan satu lagi..cuba elakkan makan lewat malam..kerana selepas makan anda tentunya akan pulang dan tidur..jadi makanan yang dimakan tu sah-sah tak akan diproses menjadi tenaga sebaliknya disimpan menjadi lemak.

Berkongsi masalah, kawal stress. Lelaki dan ego mungkin tak dapat dipisahkan..sudah sifat semulajadi lelaki lebih suka berdiam diri berbanding meluahkan masalah mereka. Tetapi, masalah yang tidak dikongsi boleh menjadi tekanan dan stress kepada diri anda yang boleh menyebabkan timbulnya masalah kesihatan!


Dapatkan pemeriksaan doktor. Saya pasti, dalam bab ini sememangnya lelaki sangat tidak gemar :). Mungkinkah kerana terasa tidak macho bila perlu berjumpa doktor? Tapi ingat, pemeriksaan awal adalah lebih baik untuk pencegahan.

Anda boleh juga mengamalkan suplemen kesihatan yang terjamin selamat dan semulajadi. Suplemen kesihatan lelaki Shaklee (men's vital helth) ini terdiri dari; 

Omega guard 
    Merupakan minyak ikan yang sangat baik untuk membantu mengekalkan kesihatan salur darah dan menghindarkan pengumpulan kolesterol jahat (LDL) di dlam salur darah. Ini dapat membantu mengekalkan kesihatan jantung dan mengurangkan risiko tekanan darah tinggi dan stroke.

Zinc complex
    Zinc merupakan mineral yang penting untuk kesihatan dalaman lelaki. Membantu mencegah berlakunya prostomegaly atau pembengkakan prostat yang boleh menyebabkana masalah kerap kencing dan juga risiko kanser prostat. Zinc Complex juga boleh membantu mencegah masalah rambut gugur. Pendek kata, zinc complex perlu menjadi teman baik lelaki. Boleh klik Zinc Complex; rahsia kesuburan lelaki 

Vitamin E complex
    Vitamin E pula dikaitkan sebagai vitamin cinta untuk pasangan suami isteri. Ia boleh membantu meningkatkan bilangan dan kualiti sperma. Ia juga memelihara kesihatan jantung dan juga meningkatkan stamina serta membantu suami tahan lebih lama.


Jadikan Suplemen kesihatan lelaki ini sebagai teman baik anda untuk kekal sihat dan gagah!

 

KLIK BUTANG DI BAWAH UNTUK TEMPAHAN SUPLEMEN KESIHATAN LELAKI

Jika anda berminat untuk mendapatkan produk Shaklee, dan memerlukan konsultasi saya, jangan segan-segan untuk hubungi saya. Perkhidmatan EKSKLUSIF dan tiptop.:)

Kawasan COD adalah Bachok, dan sekitar Kota Bharu dan kawasan lain boleh dirunding. InsyaAllah stok sentiasa ada :) Perundingan dan penghantaran (COD) juga secara PERCUMA :)


Hafizah Ibrahim
019-9765052 (call / sms / whatsapp)
Shaklee ID 972035
email: istadiniey@gmail.com


No comments :

Post a Comment