Sunday 9 November 2014

MEAL SHAKES; RAHSIA ANAK KEKAL FOKUS DI SEKOLAH

Sebagai ibubapa pasti kita sentiasa mahu beri yang terbaik untuk anak-anak dan keluarga. Kita juga pasti mahu anak-anak sentiasa maju dan hebat dalam serba serbi. Risau juga jika anak-anak tidak dapat fokus malah lambat pick up semasa dalam kelas kan? Ingin tahu rahsia anak kekal fokus? Meal shakes Shaklee adalah jawapannya.

Ramai ibu bekerjaya yang tidak sempat menyediakan sarapan pagi untuk anak-anak. Ada juga ibu yang perlu keluar dari rumah seawal jam 6pagi untuk mengelakkan kesesakan lalulintas. Akibatnya anak-anak dan seisi keluarga tidak sempat bersarapan.

Kepentingan sarapan


  • Memberikan tenaga selepas bangun dari tidur. Bayangkan selama hampir 8 -10 jam anak anda tidur dan tiada bekalan makanan terutama glukosa ke sel-sel otak. 



Eating breakfast gives you a mental advantage. When you start off your day, your body needs fuel. “Glycogen stores start to deplete. If you haven’t had any food, by lunch you’ll start to feel fatigued,” says Kraus, adding that cognitive studies, particularly on children, tell us what happens if you don’t eat — you lose focus and concentration as well as the ability to think and problem-solve.
                                                                                                                                                                                    Source

  • tenaga (glukosa) penting untuk sel-sel otak berfungsi dengan sempurna dan kekal fokus. Jadi ia diperlukan dari sarapan pagi memandangkan anak anda sudah 'berpuasa' sepanjang malam.

Evidence suggests that eating breakfast really does help kids learn. After fasting all night, a developing body (and brain) needs a fresh supply of glucose — or blood sugar. That's the brain's basic fuel.                                        
                                                                     Rujukan disini


  • Tanpa sarapan pagi anak juga lebih cenderung untuk mengambil maknan yang kurang sIhat seperti snek untuk menghilangkan kelaparan dan 'craving for food'.
  • Kajian juga mendapati lebih ramai kanak-kanak yang tidak bersarapan cenderung menjadi obes dan terlebih berat badan. Ini kerana mereka menjadi terlalu lapar dan mengambil makan tengahari dengan kadar yang terlalu banyak kerana perut dibiarkan kosong terlalu lama.




Meal Shakes adalah penyelesaiannya. Sarapan yang mudah, dan menjimatkan untk seisi keluarga. Bukan sahaja anak, bahkan anda juga akan kekal fokus dan lebih sihat!



sarapan mudah murah

sarapan mudah murah




TESTIMONI MEAL SHAKES UNTUK ANAK KEKAL FOKUS

sarapan mudah murah


                                                                                                                 credit to vtaminseri


Jangan berlengah lagi..sangat berbaloi melabur sedikit wang ringgit untuk kesihatan dan kecemerlangan anak-anak. takkan nak tengok je anak orang lain lebih bijak dan sihat? :)

Jika anda beminat untuk mendapatkan produk Shaklee, dan memerlukan konsultasi saya, jangan segan-segan untuk hubungi saya. Perkhidmatan EKSKLUSIF dan tiptop.:)

Kawasan COD adalah Bachok, dan sekitar Kota Bharu dan kawasan lain boleh dirunding. InsyaAllah stok sentiasa ada :) Perundingan dan penghantaran (COD) juga secara PERCUMA :)


Hafizah Ibrahim
019-9765052 (call / sms / whatsapp)
Shaklee ID 972035
email: istadiniey@gmail.com

No comments :

Post a Comment