Thursday 27 November 2014

STRETCH MARK (PARUT REGANGAN) PUNCA SUAMI CURANG?

Ingat lagi kisah mah, abang dan zulaikha? kisah kecurangan suami kerana isteri yang sudah tidak cantik. Pelbagai respons yang diberi terhadap kisah ini. Saya bukan nk beri komen tentang cerita mah ye, tapi kongsi cara menghilangkan stretch mark / parut regangan. Manalah tau, kot-kot lepas ni keluar topik stretch mark punca suami curang?

Lazimnya stretch mark dikaitkan dengan kehamilan. Parut regangan yang berwarna putih dan berselirat di perut memang tidak sedap dipandang. Apatah lagi jika yang memandangnya adalah suami. Malu..kan? 


Apakah sebab berlaku stretch mark / parut regangan ini?


Stretch mark merupakan tanda parut berupa garis-garis putih yang muncul pada permukaan kulit, berbentuk garis berliku seperti anak sungai. Stretch mark ini biasanya muncul pada kulit perut, lengan atas, pinggul, paha, belakang badan dan payudara. Ia tak semestinya berlaku disebabkan kehamilan, malah lelaki juga boleh mengalami masalah ini.


Sebab-sebab stretch mark:

1. Sewaktu hamil, berlaku perubahan hormon dan juga regangan kulit akibat dari pembesaran janin.

2. Masalah kulit kering

3. Faktor genetik

4. Perubahan berat badan secara mendadak

5. Pengaruh ubat yang mengandungi steroid/ corticosteroid


Bagaimana mengurangkan stretch mark /parut regangan 

Suplemen Shaklee yang boleh membantu anda mengurangkan parut regangan  (stretch mark)


1. Vitamin E Shaklee
Vitamin E adalah antioksidan yang kuat yang akan menembusi lapisan kulit anda dan membantu proses penyembuhan luka semulajadi semasa membuang parut di atasnya.
Bagaimana untuk menggunakan vitamin E untuk menghilangkan stretchmark?
Boleh digunakan sebagai masker pada kawasan yag berparut, dan juga boleh diambil (telan) utk kesan dari dalaman untuk kecantikan kulit seluruh tubuh. Untuk pelbagai manfaat Vita E boleh klik di sini.

2. ESP Shaklee
ESP adalah serbuk protein dari Non GMO soya yang mengandungi protein untuk membina blok-blok asas sel-sel badan untuk menghasilkan dan memelihara agar kulit tiada cela.  Protein diperlukan untuk membaiki tisu dan pembinaan tisu baru. Setiap sel memerlukan protein untuk mengekalkan kehidupan.Protein juga bahan utama yang digunakan untuk "menggantikan" sel-sel mati. Jadi sel-sel mati di bahagian perut yang menimbulkan stretch mark dapat dibuang dengan lebih berkesan. 

3. Alfalfa complex Shaklee
Kaya dengan asid amino, vitamin E dan K, Alfalfa digunakan untuk memudarkan stretch mark kerana ianya dikatakan bertindak sebagai toner yang bagus untuk kulit. Alfalfa complex juga mempunyai banyak khasiat lain. Antaranya sebagai mik booster, dan juga untuk kesihatan dalaman wanita sperti masalah keputihan dan mempunyai fungsi seperti kacip fatimah. Klik di sini untuk info selebihnya.


Testimoni
Ramai yang sudah menggunakannya..dan sangat berpuas hati :)





Tunggu apa lagi..rawat stretch mark anda sebelum menyesal..jangan biarkan ia menjadi alasan dan punca untuk suami dot..dot..Nauzubillah..:) Klik butang di bawah untuk tempahan sekarang.


Jika anda berminat untuk mendapatkan produk Shaklee, dan memerlukan konsultasi saya, jangan segan-segan untuk hubungi saya. Perkhidmatan EKSKLUSIF dan tiptop.:)

Kawasan COD adalah Bachok, dan sekitar Kota Bharu dan kawasan lain boleh dirunding. InsyaAllah stok sentiasa ada :) Perundingan dan penghantaran (COD) juga secara PERCUMA :)


Hafizah Ibrahim
019-9765052 (call / sms / whatsapp)
Shaklee ID 972035
email: istadiniey@gmail.com








No comments :

Post a Comment