Saturday 29 November 2014

PETUA MERAWAT TUMIT KAKI MEREKAH

Bukan hanya kecantikan muka yang perlu dititikberatkan. Penjagaan tumit kaki pun penting tau. Masalah tumit kaki kering dan merekah bukan sahaja tidak sedap dipandang, malah tidak selesa dan menyakitkan.Jom belajar petua merawat tumit kaki merekah.



Masalah tumit kaki pecah ni terjadi tak kira perempuan atau lelaki sebenarnya..sesiapa sahaja boleh terkena masalah ini..
mengapa masalah tumit merekah terjadi? 

  • kasut yang tidak sesuai
  • kulit kering
  • berat berlebihan
  • alah kepada sabun
  • alah kepada simen
  • mengabaikan penjagaan kaki

PETUA MERAWAT TUMIT KAKI MEREKAH

1. belimbing buluh


kenal tak belimbing buluh? saya dah letak gambar utk memudahkan anda semua mencari belimbing buluh :)
Caranya, potong belimbing buluh, dan gosok tumit dengan bahagian isi belimbing buluh tersebut. Biarkan seketika, kemudian gunakan berus yg lembut untuk mencuci kawasan tersebut. Amalkan selalu.

2. asam keping
Ambil beberapa keping asam dan rendam ke dalam sebekas air suam. rendamkan kaki selama 10-15 minit. Gosokkan tumit dengan asam keping tersebut, dan bilas serta keringkan. Amalkan selalu.




3. betik muda
Ambil buah betik yang muda dan berwarna hampir kekuningan. Potong dan gosokkan di kawasan bermasalah. Biarkan seketika, kemudian gosok dan bersihkan.


 

4. guna losyen
Jika anda rasa cara-cara di atas agak sukar dan rumit, gunakan sahaja losyen atau krim untuk kulit kering dan tumit merekah. Mudah dan cepat :)  Meh saya cadangkan losyen & krim terbaik untuk anda..~~)




Testimoni pengguna Herbal Blend



Testimoni lain
  Anda berminat untuk mencuba? Klik butang di bawah untuk tempahan.

Jika anda berminat untuk mendapatkan produk Shaklee, dan memerlukan konsultasi saya, jangan segan-segan untuk hubungi saya. Perkhidmatan EKSKLUSIF dan tiptop.:)

Kawasan COD adalah Bachok, dan sekitar Kota Bharu dan kawasan lain boleh dirunding. InsyaAllah stok sentiasa ada :) Perundingan dan penghantaran (COD) juga secara PERCUMA :)


Hafizah Ibrahim
019-9765052 (call / sms / whatsapp)
Shaklee ID 972035


email: istadiniey@gmail.com

No comments :

Post a Comment