Monday 24 February 2014

SELEPAS BERSALIN - GEJALA YANG PERLU ANDA TAHU

Please <SHARE><LIKE> Suplemen untuk semua

SELEPAS BERSALIN- GEJALA YANG PERLU ANDA TAHU
Beberapa perkara yang perlu anda jangkakan untuk berlaku kepada anda semasa dalam tempoh berpantang/ selepas bersalin

3. OUCH..BUASIR DI DALAM PANTANG!
          Sesetengah wanita / ibu hamil akan mengalami gejala buasir semasa trimester terakhir kehamilan.Ada juga yang mengalaminya sebagai komplikasi semasa proses kelahiran (semasa meneran). Ouuch...buasir semasa di dalam pantang boleh menambahkan lagi kesakitan dan ketidakselesaan terhadap luka episitomi.


          Bagaimana mengatasinya? anda perlu pastikan diri anda terhindar dari sembelit yang boleh memburukkan lagi keadaan buasir tersebut. Makan makanan yang kaya fiber dan pastikan pengambilan air yang mencukupi. 
          Jangan lupa ambil buah dan sayur ya..tapi amalan berpantang tradisional biasanya melarang pengambilan buah-buahan serta sayur kerana dikhuatiri 'sejuk'.
          Jika anda berasakan pemakanan anda tetap tidak dapat membantu mengurangkan masalah sembelit, anda boleh berjumpa doktor untuk mendapatkan ubat 'pelembut najis' untuk mengurangkan masalah tersebut.           
           Oh ya, ostematrix Shaklee juga boleh membantu melembutkan najis serta memudahkan proses membuang air besar. Saya sangat bersyukur adanya Ostematrix sebagai peneman semasa berpantang !  
Info lanjut Suplemen untuk buasir Shaklee klik sini

Jangan biarkan pengalaman berpantang sebagai suatu pengalaman yang ngeri ya! Nikmati waktu berpantang yang sihat dengan Suplemen selepas bersalin Shaklee.
          
NANTIKAN ENTRY SETERUSNYA 'SELEPAS BERSALIN- GEJALA YANG PERLU ANDA TAHU' 

BERMINAT UNTUK MENCUBA SUPLEMEN SELEPAS BERSALIN SHAKLEE?
INGIN MENJANA PENDAPATAN BERSAMA SHAKLEE?

Hubungi kami 0199765052 (sms / whatsapp)   
Facebook : Hafizah Ibrahim
Fanpage : Suplemen_untuk_semua

Kami adalah pengedar sah Shaklee di Bachok, Kelantan. COD di daerah Bachok dan sekitar. Penghantaran ke seluruh negara melalui pos laju dan courier. 

No comments :

Post a Comment