Tuesday 21 January 2014

10 MAKANAN TERBAIK IBU HAMIL

PLEASE <SHARE><LIKE> Suplemen_untuk_semua


Ibu hamil memerlukan nutrisi yang secukupnya untuk bayi di dalam kandungan dan juga dirinya sendiri. Namun itu bukan lah 'tiket' untuk makan apa sahaja sehingga mengambil makanan dalam jumlah yang berlebihan, menyebabkan kalori yang di ambil meningkat dua kali ganda. Terdapat mitos yang mengatakan ibu hamil perlu makan untuk dua orang . Konsep pemikiran ini nyata salah kerana ibu hamil hanya memerlukan 340 kalori tambahan sehari semasa trimester kedua, dan 450 kalori tambahan sehari semasa trimester ketiga!
 Apa yang penting ialah 'kualiti' di mana nutrisi dan zat yang penting untuk perkembangan bayi dan kesihatan ibu itu di ambil secara mencukupi, bukan hanya 'kuantiti'.

Berikut adalah 10 makanan terbaik yang penuh dengan nutrisi yang penting untuk ibu hamil, mengikut trimester.

~TRIMESTER 1~

1. PISANG
Mengambil pisang pada awal kehamilan boleh membantu mengatasi masalah loya kerana mengandungi kandungan B6 yang tinggi. Selain itu ia juga kaya dengan fiber, Vitamin C dan kalium.

2. BAYAM

Sayuran ini sangat kaya dengan zat asid folik di mana ia perlu di awal kandungan untuk mengurangkan risiko kecacatan saraf tunjang. Bukan itu sahaja, ia juga mengandungi fier, zat besi, Vitamin A, C dan K.

NANTIKAN ENTRY SETERUSNYA UNTUK MENGETAHUI LEBIH LANJUT 10 MAKANAN TERBAIK IBU HAMIL :)

Nikmati kehamilan yang sihat bertenaga dan bayi yang cergas dan aktif dengan SUPLEMEN IBU HAMIL SHAKLEE

No comments :

Post a Comment