Sunday 1 March 2015

PERLUKAH SUPLEMEN DI DALAM PANTANG SELEPAS BERSALIN?

Selepas bersalin, anda biasanya akan dibekalkan ubat tahan sakit dan ubat untuk mencuci luka, betul kan? Sedangkan semasa hamil banyak vitamin dibekalkan, selepas bersalin cuma ubat tahan sakit diberikan. Persoalannya, cukupkah dengan ubat itu sahaja, atau perlukah suplemen di dalam pantang selepas bersalin?

Bagi yang sudah melalui proses bersalin, mungkin tahu bagaimana rasanya kepenatan dan keletihan selepas proses bersalin. Dua tiga hari pertama rasa nak tidur je, malah asyik tertidur.  



Apa taknya, banyak sangat tenaga yang diguna untuk membenarkan seorang manusia keluar melihat muka bumi nan indah ini. 
Kata orang-orang tua, urat-urat halus putus ketika proses bersalin. wallahua'lam


Yang pasti, kehilangan darah dan luka yang dialami memerlukan pemulihan sepenuhnya dengan zat dan nutrisi yang mencukupi. 

Tapi, cukupkah dengan pemakanan semasa pantang?  ada yang berpantang dengan ikan kering, ikan bilis, dan nasi pula tidak berkuah. Sayur pula di anggap sejuk dan tidak dibenarkan. 

Akibatnya luka lambat sembuh, masalah sembelit, susu kurang, badan letih dan penat, hingga boleh jadi meroyan tau. 

Macamana nak jaga baby? Nak menyusukan bayi sepenuhnya? Nak jaga suami dan anak-anak pula selepas ni? Sedangkan tubuh kepenatan dan tak 'diservis' dengan baik selepas bersalin. 

Sayangkan diri, sayangkan bayi, sayangkan keluarga.. ambil lah suplemen yang betul dan tepat selepas bersalin. Bantu diri anda pulih dengan cepat untuk bersama insan-insan kesayangan anda. :)


Suplemen ibu bersalin Shaklee boleh membantu

  • luka SEMBUH lebih CEPAT
  • badan BERTENAGA
  • bekal cukup zat NUTRISI untuk PEMULIHAN ibu
  • melancarkan PENYUSUAN SUSU IBU
  • ibu lebih TENANG, CERIA dan CERGAS sepanjang berpantang
  • mengurangkan masalah sakit badan, lenguh pinggang dan sembelit

Suplemen untuk ibu bersalin yang paling lengkap dan terbaik adalah kombinasi ESP, Vita Lea, Vita C, B Complex, Zinc Complex dan Ostematrix.

ESP : Sumber protein terbaik yang asli dan tidak diubah secara genetik (non GMO) adalah sangat diperukan oleh sel-sel untuk proses pemulihan dan pembentukan sel baru.

Vita Lea : Membekalkan vitamin dan mineral yang penting semasa di dalam pantang yang mana mungkin tidak mencukupi melalui diet. Ia juga penting untuk pembentukan darah setelah banyak kehilangan darah semasa bersalin.

Vita C : Membantu prosses penyembuhan dan menyokong sistem imun.

B Complex: memberi efek tenang dan rilex, mengelakkan stress dan masalah baby blues dan  meroyan selepas bersalin.

Zinc Complex : Untuk penyembuhan luka dalaman dan luaran. Baik untuk bersalin secara biasa dan juga pembedahan (ceaserean)

Ostematrix: Membantu menghilangkan sakit badan, pinggang dan kaki selepas bersalin. Juga sangat membantu melawaskan perkumuhan terutama selepas bersalin ramai yang mengalami masalah sembelit. Dengan Ostematix, InsyaAllah najis menjadi lebih lembut dan proses pembuangan berjalan lancar :)


Bila badan sihat, insyaAllah susu pun berjalan lancar dan bertambah-tambah, hati pun ceria dan senang nak menjaga bayi yang baru lahir. Pendek kata, semua orang pun akan happy :) 

Jika anda masih ragu-ragu tentang perlukah suplemen di dalam pantang selepas bersalin, anda sudah tahu jawapannya kini, kan? Sudah tentu jawapannya ialah SANGAT PERLU SUPLEMEN selepas bersalin untuk kebaikan seisi keluarga bukankah ibu ratu hati keluarga? :)
Hubungi saya segera ye. Konsultasi percuma, cadangan mengikut bajet dan kesesuaian anda. Jangan segan jangan malu. :)

*********************************************************************
Hafizah Ibrahim
019-9765052 (call / sms / whatsapp)
Shaklee ID 972035
email: istadiniey@gmail.com



Ingin menjana pendapatan dari rumah bersama kami?
Klik di SINI        

Kawasan COD adalah Bachok, dan sekitar Kota Bharu dan kawasan lain boleh dirunding. InsyaAllah stok sentiasa ada :) Perundingan dan penghantaran (COD) juga secara PERCUMA :)









No comments :

Post a Comment