Thursday 26 March 2015

BAHAYA KEKURANGAN ZINC SEMASA HAMIL

Zinc merupakan salah satu mineral penting untuk penghasilan, baikpulih dan fungsi optimum DNA sel. Jadi, Zinc adalah sangat penting untuk perkembangan sel dan tisu fetus  semasa di dalam kandungan. Kesan bahaya kekurangan zinc semasa hamil boleh menjejaskan perkembangan bayi di di dalam kandungan. Selain itu zinc juga penting untuk pertahan badan (sistem imun badan), untuk deria rasa dan bau, serta memulihkan luka. 

Tahukah anda, kesan paling bahaya kekurangan zinc semasa hamil ialah boleh menyebabkan keguguran




Selain itu, kekurangan zinc juga boleh menyebabkan masalah preeclampsia semasa hamil.

Antara simptom preeclampsia ;




Kekurangan zinc semasa hamil boleh menyebabkan bayi kurang berat (low birth weight). Banyak kesan dan risiko bahaya sekiranya bayi dilahirkan dengan ekkurangan berat badan tau. Nauzubillah..minta-minta dapat baby yang sihat dan montel kan..




Kekurangan Zinc juga boleh menyebabkan lain lain masalah semasa hamil dan proses bersalin.




Berapa keperluan harian zinc?

Menurut Office of Dietary Supplement wanita memerlukan 8 miligram of zinc setiap hari, 11 miligram jika hamil dan 12 mg jika menyusukan bayi!

Sekiranya anda hamil, pastikan diet harian anda mengandungi zinc yang mencukupi. 
anda juga boleh mengamalkan Zinc Complex Shaklee




Ok, sempena promosi Zinc beli 3 percuma 1 anda boleh cepat-cepat ambil peluang untuk dapatkan Zinc Complex Shaklee ni. Kan dah tahu bahaya kekurangan Zinc semasa hamil? Zin complex juga ada dalam Suplemen ibu bersalin (berpantang) sebab ia baik untuk penyembuhan luka. So kira boleh simpan stok sehinggga lepas bersalin, dan sambung pula untuk bf baby sebab keperluan zinc ibu menyusu juga tinggi ye.^_^



*********************************************************************
Hafizah Ibrahim
019-9765052 (call / sms / whatsapp)
Shaklee ID 972035
email: istadiniey@gmail.com





Ingin menjana pendapatan dari rumah bersama kami?
Klik di SINI        

Kawasan COD adalah Bachok, dan sekitar Kota Bharu dan kawasan lain boleh dirunding. InsyaAllah stok sentiasa ada :) Perundingan dan penghantaran (COD) juga secara PERCUMA :)



No comments :

Post a Comment