Friday 9 January 2015

FOBIA BERSALIN BIMBANG BERAT BADAN TAK TURUN SELEPAS PANTANG

Agak ramai juga wanita yang fobia bersalin dengan pelbagai sebab.Adakah anda tergolong dalam golongan yang fobia bersalin kerana bimbang berat badan tak turun selepas pantang?

Proses mengandung & bersalin bukanlah sesuatu yang mudah, malah seseorang wanita akan mengalami perubahan secara fizikal dan juga emosi. Bagi sesetengah wanita, mengandung dan bersalin menjadi titik tolak dalam perubahan fizikal yang perlu dihadapi sehingga ke hari tua!
Antara perubahan fizikal yang paling ditakuti dan menyebabkan fobia bersalin ialah GEMUK.

Ada yang setiap kali bersalin akan semakin bertambah berat. Anak sulung mungkin berat bertambah dari 45kg ke 55 kg.. lepas bersalin anak kedua bertambah lagi ke 66kg. Anak ketiga terus ke 80kg.. mana tak fobia???

Mungkin ada banyak faktor, tetapi pemakanan semasa mengandung dan di dalam pantang adalah sangat penting. Semasa mengandung kita selalu disogokkan dengan kenyataan makan untuk dua orang. Begitu juga semasa dalam pantang & menyusukan bayi. Jadilah kita ni terlebih kalori yang bertimbun menjadi lemak yang berlipat-lipat akhirnya..camane tu?


Ye betul anda memerlukan lebih nutrien untuk kesihatan anda dan juga bayi..tetapi, cuba perhatikan menu anda..mungkin kalori je yang lebih, tapi tidak kandungan vitamin dan mineral yang penting tu. Macamana nak pastikan anda dapat nutrien penting semasa hamil? anda boleh cuba Suplemen Ibu Hamil Shaklee. Memang terbaik. :)


Kepercayaan bahawa anda perlu makan banyak untuk menghasilkan susu yang cukup untuk bayi juga menyebabkan anda tidak dapat menurunkan berat badan selepas bersalin. Suplemen Ibu Menyusu Slim boleh membantu melancarkan penghasilan susu dan juga membantu anda menurunkan berat badan dengan sihat dan selamat.



Kepada anda yang fobia bersalin bimbang berat badan tak turun selepas pantang boleh ambil set ini sejak dari mengandung, dalam pantang dan juga menyusu. Jimat, dan mudah..serta tak perlu fobia gemuk lagi..hihi..


credit to Wardazri Vitashoppe.

Nak cuba? Hubungi saya ya..bila-bila masa pun boleh. InsyaAllah fast reply.

*********************************************************************
Hafizah Ibrahim
019-9765052 (call / sms / whatsapp)
Shaklee ID 972035
email: istadiniey@gmail.com



Ingin menjana pendapatan dari rumah bersama kami?
Klik di SINI        

Kawasan COD adalah Bachok, dan sekitar Kota Bharu dan kawasan lain boleh dirunding. InsyaAllah stok sentiasa ada :) Perundingan dan penghantaran (COD) juga secara PERCUMA :)



No comments :

Post a Comment