Wednesday 30 September 2015

ATASI MASALAH RAMBUT GUGUR SEBELUM BOTAK!

Anda mengalami masalah rambut gugur, kering dan rosak?Rambut adalah diibaratkan seperti mahkota untuk menunjukkan betapa penting dan berharganya rambut bagi seseorang individu. Bagi anda pula bagaimana? jika ia amat berharga bagi anda, segera atasi masalah rambut gugur, sebelum jadi botak!. Nak tahu caranya? Baca jangan skip-skip :) 

Struktur rambut
Rambut adalah struktur yang terdiri dari protein yang dinamakan sebagai keratin.Rambut mempunyai komponen yang terdiri dari 70% -80% keratin3-6% sebatian minyak1% zat warna melanin dan pheomelanin (pigmen warna lebih muda), 15% kelembapan air dan selebihnya merupakan karbohidrat dan unsur-unsur mineral.



Masalah rambut gugur

Masalah rambut gugur bukan sahaja mengganggu wanita, malah 2/3 dari nya adalah melibatkan lelaki. Antara sebab keguguran rambut ialah keturunan atau genetik, kekurangan nutrien, stress dan ketidakseimbangan hormon

Bagaimana ESP dapat membantu rambut yang lebih sihat dan menawan?
ESP adalah sumber protein lengkap yang mengandungi kesemua (9jenis) asid amino perlu dan tidak perlu. Oleh kerana protein adalah komponen terbesar dalam struktur rambut, sudah tentulah ESP sangat PERLU dalam memelihara rambut yang sihat dan menawan. 

Selain itu, ESP juga kaya dengan isoflavones iaitu hormon yang diperlukan untuk mencegah rambut gugur.

Soy products contain plant hormones that can reduce the effects of androgens and potentially slow down the process of hereditary hair loss...
                                                                rujukan disini

You know you need adequate protein to build muscle—and you also need it for healthy hair because hair is made primarily of protein. Low-quality protein can lead to weak, brittle hair or a loss of hair color....





Mengapa perlu ESP?


Mungkin anda berpendapat tidak perlu mengambil suplemen protein kerana ia boleh di ambil dari sumber protein melalui diet seharian. tetapi, TAHUKAH anda, protein adalah sensitif kepada suhu?
Tahukah anda sumber ptotein (asid amino) dari diet anda berkemungkinan tidak lengkap dan sudah pun musnah ketika proses memasak? Kesudahannya, anda tidak mendapat protein (asid amino perlu dan tak perlu) yang mencukupi. Nah.. tentu sahaja anda terdedah kepada masalah kekurangan protein yang boleh menyebabkan pelbagai masalah lain termasuklah masalah rambut!


Untuk kesan yang lebih mengujakan anda boleh ambil full set, iaitu Set rambut sihat Shaklee ini terdiri dari 
1. Zinc Complex
2. Vita Lea
3. ESP
4. B complex




Jika tidak mahu masalah rambut gugur menjadi lebih BURUK, dapatkan suplemen untuk rambut anda SEKARANG. Jangan berlengah, cegah sebelum parah..takkan nak tunggu sampai botak..oppss..harap-harap tak ada ye..

Jika anda beminat untuk mendapatkan produk Shaklee, dan memerlukan konsultasi saya, jangan segan-segan untuk hubungi saya. Perkhidmatan EKSKLUSIF dan tiptop.:)


Kawasan COD adalah Bachok, dan sekitar Kota Bharu dan kawasan lain boleh dirunding. InsyaAllah stok sentiasa ada :) Perundingan dan penghantaran (COD) juga secara PERCUMA :)


Hafizah Ibrahim
019-9765052 (call / sms / whatsapp)
Shaklee ID 972035
email: istadiniey@gmail.com



3 comments :