Tuesday 13 May 2014

SUPLEMEN MENJAGA KESIHATAN JANTUNG

Penyakit jantung merupakan pembunuh utama di negara kita. Serangan jantung selalunya datang secara tiba-tiba dan mengakibatkan kematian mengejut. Lebih membimbangkan, semakin ramai golongan muda (bawah 40 tahun) yang mendapat masalah ini.


Statistik Kementerian Kesihatan menunjukkan, penyakit jantung penyebab kematian nombor satu di Malaysia yang merangkumi 16.5 peratus kematian di hospital sepanjang 2008. Malah, anggaran penyakit jantung koronari di negara ini adalah 40,000 kes baru setiap tahun bagi 28 juta penduduk dan kematian akibat penyakit ini dikatakan 2.5 kali ganda lebih tinggi berbanding kanser dalam kalangan wanita.  (myMetro)

Mencegah dan beringat-ingat sebelum terjadi adalah lebih baik. Shaklee menawarkan rangkaian produk untuk menjaga kesihatan jantung anda. 




1. COQHEALTH PLUS

- mengandungi co enzim Q10 yang amat penting untuk aktiviti sel terutama sel jantung.
Manfaat CoQHealth Plus ialah:
- menyokong penghasilan tenaga bagi jantung
- menggalakkan dan melindungi arteri sihat terhadap pengoksidaan LDL 
-meningkatkan peredaran darah
- membantu menambah dan mengekalkan paras CoQ10 dalam darah

2. Vita-E Complex
     Pengambilan harian vitamin E sebanyak 800IU boleh melindungi jantung, meningkatkan kolesterol HDL (baik), merendahkan tekanan darah, dan menghalang platlet melekat ke dinding arteri.
Selain sangat bermanfaat untuk kesihatan jantung, Vita E juga memberikan anda banyak manfaat lain. (boleh baca entry ini)

3. Alfalfa Complex

    Juga dikenali sebagai raja segala tumbuhan, yang digunakan sejak 2500 tahun dahulu sebagai makanan yang paling kaya dengan nutrisi dan zat. Ia membantu menyingkirkan kolesterol, mencegah darah tinggi dan penyakit jantung serta stroke.

Penyakit jantung koronari selalunya berkait rapat dengan kadar kolesterol dan juga tekanan darah tinggi. Anda boleh lihat disini untuk mengetahui suplemen mengawal tekanan darah tinggi dan kolesterol. 


Cegah sebelum parah. Cubalah suplemen semuladi, selamat dan berkesan dari Shaklee untuk membantu menjaga kesihatan jantung anda.


Ingin mencuba suplemen ini? 

Hubungi kami 0199765052 (sms / whatsapp)   
Facebook : Hafizah Ibrahim
Fanpage : Suplemen_untuk_semua

Setiap pelanggan kami akan mendapat konsultasi EKSKLUSIF berserta jadual makan suplemen secara PERCUMA.
  


No comments :

Post a Comment