Tuesday 10 June 2014

RAHSIA BADAN RAMPING MENJELANG HARI RAYA

Bulan Ramadhan bakal menjelang tiba. Ramai yang plan untuk menguruskan badan sepanjang bulan puasa ni. Tapi, jangan tak tahu, anda mungkin akan MENAMBAH berat badan jika tidak berhati-hati a.k.a menurut nafsu makan.


Prinsip utama menurunkan dan mengawal berat badan ialah mengawal jumlah kalori intake, dan juga senaman atau aktiviti fizikal untuk meningkatkan metabolisme badan. Apabila kalori intake dikurangkan berbanding jumlah kalori yang diperlukan oleh badan, maka badan akan menggunakan lelemak yang terkumpul untuk  menghasilkan tenaga. Jadi, selain mengawal kalori intake, anda juga memerlukan bantuan pemecah lemak dan peningkat metabolisme untuk membantu mempercepatkan  proses menurunkan berat badan.


Rahsia badan ramping menjelang hari raya

1. bersahur dengan hidangan yang mengandungi nutrien yang lengkap dan kurangkan karbohidrat. Anda boleh mengambil protein semasa bersahur.

2. Kurangkan makanan berlemak, berminyak serta manis. Jadi, masa berbuka dan moreh tu jangan makan banyak sangat kuih ye. Tapi..kuih Kelantan memang manis-manis semuanya.:)

3. Banyakkan minum air kosong, atau jus buah-buahan yang tidak dicampur gula. Elakkan minum minuman manis seperti kordial dan berkarbonat.

4. Ambil hidangan yang kecil. Sewaktu sangat lapar anda mungkin cenderung untuk makan dengan cepat dan banyak. Jadi, cuba makan dan kunyah makanan secara perlahan-lahan supaya otak sempat menghantar isyarat bahawa anda sudah kenyang.

5. Tukar menu moreh anda dengan buah-buahan dan banyakkan sayuran sewaktu berbuka. Ianya tinggi dengan serat yang bagus untuk sistem penghadaman dan mengenyangkan.

6. Bersenam atau melakukan aktiviti fizikal sekurang-kurangnya 30 minit. Jangan asyik berbaring dan tidur aje!:) Antara aktiviti yang boleh dilakukan seperti mengemas rumah, menyapu lantai, memasak dan window shopping. :) Opps..jangan lupa, solat terawih adalah senaman yang paling baik!

Kesemua ini adalah rahsia, dan sebenarnya bukan mudah untuk di amalkan. Oleh itu anda perlukan 'bantuan' dari suplemen ramping sihat Shaklee. Bukan sahaja kurus, malah semakin sihat, dan cantik menawan juga..insyaAllah!




Bagaimana suplemen ramping sihat Shaklee boleh membantu anda menurunkan berat badan?

Melalui 3 cara yang berkesan iaitu buang, bakar dan bina. 

1. Herb lax 
    Untuk proses detoks iaitu menyingkirkan toksin dan bahan yang tidak diingini dari badan dan usus.

2. Alfalfa complex
       Membantu proses perkumuhan ddan pembuangan toksin. ia juga membantu menyingkirkan lemak-lemak selepas dibakar oleh lecithin.

3. Lecithin
     Merupakan pengemulsi lemak secara semulajadi, yang bertindak seperti span dan menyerap lemak dari badan. Boleh membantu mengempiskan perut yang buncit juga :)

4. Cinch Shake
    Minuman yang lazat dan tinggi protein. Memberikan anda seperti pencuci mulut dan berpuas hati semasa berdiet. Mengandungi leucine untuk memelihara otot semasa kehilangan lemak agar badan tidak menjadi menggeleber.

Aturan makan

 Secara umumnya anda boleh mengambil cinch Shake sewaktu bersahur.
Alfalfa dan lecithin boleh ambil selepas bersahur dan selepas berbuka.
Herb lax pula boleh ambil di hujung minggu.


Berminat untuk mencuba Set Ramping Sihat Shaklee ini?
Hubungi saja saya di talian ini 0199765052 (sms /whatsapp) 
Facebook : Hafizah Ibrahim
Setiap pelanggan kami akan mendapat konsultasi EKSKLUSIF beserta jadual makan suplemen secara PERCUMA. 
Ada yang lebih menarik! PERCUMA E book Healthy Diet untuk anda. TERHAD 30 sahaja ye. 
Jangan ketinggalan!   

Jangan lupa like fanpage kami untuk info bermanfaat dan peluang menyertai peraduan dengan hadiah lumayan. Terima kasih!  










No comments :

Post a Comment