Saturday 30 August 2014

PENGALAMAN MENGAMALKAN SUPLEMEN IBU HAMIL SHAKLEE

Alhamdulillah, sudah pun memasuki fasa atau trimester ketiga. Trimester ketiga selalunya dikatakan sebagai waktu tak cukup tidur dan serba tak kena. Sepanjang kehamilan kali ini saya mengamalkan suplemen ibu hamil Shaklee iaitu Vita Lea, b complex, Vita C, Ostematrix, Omega Guard dan juga ESP. Saya tentunya sangat berpuas hati dan ingin berkongsi pengalaman mengamalkan Suplemen Ibu Hamil Shaklee dengan anda semua.



Perbezaan yang paling ketara ialah masalah kejang kaki atau dalam bahasa Kelantan selalunya disebut sebagai 'nyetok'.. >-< Alhamdulillah, setakat ini (30minggu kehamilan) tidak pernah sekalipun mengalami masalah ini. Syukur sangat-sangat..sesiapa yang pernah mengalami masalah kaki kejang ( semasa tidur terutamanya) tentu sahaja tahu bagaimana rasanya.. sampai ke pagi sakit..dan juga habis satu badan terasa kesannya! Kesudahannya terpaksa lah ke rumah tukang urut utuk berurut..Semasa pregnant yang sulung dan pertama tentu sahaja perkara ini sangat kerap berulang..tapi kini tiada lagi! 

Apa rahsianya? Tentunya Ostematrix 




Masalah sembelit semasa hamil juga tiada. Malah, setiap awal pagi wajib ke tandas dan urusan juga berjalan lancar :)..sangat selesa!  seperti yang kita tahu, masalah sembelit semasa hamil adalah agak kerap beraku, terutama jika seseorang itu sudah sedia mengalami masalah sembelit sebelum hamil (saya lah orangnya tu). Walaupun mengamalkan minum air hampir 3liter sehari, buah-buahan dan sayuran, masalah sembelit agak sukar untuk di elakkan. Tetapi, sejak mengamalkan Ostematrix dan suplemen ibu hamil Shaklee masalah tiada lagi ..alhamdulillah



Badan juga terasa lebiih cergas bertenaga terutama apabila bersarapan dengan ESP. Memang terasa lebih kenyang yang agak lama. Selain itu,badan juga lebih sihat dan tidak terjangkit selsema dan demam. Alhamdulillah.

Ingin sihat dan cergas sepanjang kehamilan seperti saya? Jom dapatkan Suplemen Ibu Hamil Shaklee dari saya :)

Untuk perundingan dan sebarang pertanyaan, boleh hubungi saya, 

Hafizah Ibrahim
019-9765052 (call / sms / whatsapp)
Shaklee ID 972035
email: istadiniey@gmail.com

Saya adalah pengedar sah Shaklee di Bachok.
COD di kawasan sekitar Bachok, dan kawasan lain boleh dirunding.

No comments :

Post a Comment