Tuesday 4 March 2014

RAHSIA TERSEMBUNYI ENERGIZING SOY PROTEIN -PRODUK TERHANGAT SHAKLEE


Energizing Soy Protein Shaklee (ESP) sedang hangat diperkatakan sekarang. Kenapa dan mengapa? Hari ini kita akan membongkar rahsia yang tersembunyi di sebalik 1 canister Energizing Soy Protein!




1 canister ESP (850g) dihasilkan darpada 30kg kacang soya yang terbaik, iaitu non GMO (genetically modified Organism) kacang soya, dimana Shaklee menggunakan proses pensijilan tersendiri yang dikenali sebagai Identity Preserved Program(IPP) untuk memastikan kacang soya yang digunakan bebas daripada pendedahan perubahan genetik sejak daripada benih sehingga proses pengeluarannya.



ESP menyediakan 9 jenis asid amino perlu, iaitu asid amino yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh dan perlu diambil daripada diet seharian. Satu hidangan ESP bersamaan dengan 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur, 12 kali ganda susu. Apa yang lebih menarik, ia adalah rendah kandungan lemak ( 1g per 1hidangan) dan bebas kolesterol. Jadi tentulah ia lebih baik dari mengambil daging?



ESP juga membekalkan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral. Ia juga tiada asid uric (* asid urik boleh menyebabkan  penyakit gout dan buah pinggang jika berlebihan) dan sangat mudah diserap oleh badan.


Satu lagi kelebihan ESP ialah kandungan indeks glisemik yang rendah iaitu 39. Apakah maksud indeks glisemik yang rendah? ia bermakna karbohidrat dipecahkan secara perlahan-lahan dan dilepaskan secara beransur-ansur ke dalam darah . Dengan itu ia mengekalkan paras gukosa darah. Paras glukosa yang stabil penting untuk pesakit kencing manis, untuk mengurangkan berat badan, dan untuk kesihatan badan secara keseluruhan. 


Untuk mengetahui senarai indeks glisemik makanan anda boleh ke laman web DiabetesMelitus.org (pusat informasi tentang penyakit DM) 

Sudah tahu rahsia Energizing Soy Protein Shaklee sebagai produk terhangat di pasaran? Apa tunggu lagi...cepatlah ambil peluang untuk turut merasai sendiri kehebatan produk ini! 


Hubungi kami 0199765052 (sms / whatsapp)   
Facebook : Hafizah Ibrahim
Fanpage : Suplemen_untuk_semua

Kami adalah pengedar sah Shaklee di Bachok, Kelantan. COD di daerah Bachok dan sekitar. Penghantaran ke seluruh negara melalui pos laju dan courier. 




No comments :

Post a Comment