Sunday 14 January 2018

KAJIAN VIVIX MELINDUNGI PEMENDEKAN TELOMERE KROMOSOM

MENGAWAL PEMENDEKKAN TELOMERE

Sudah sedia maklum sebelum ni bahawa pemendekkan telomere adalah sesuatu diluar kawalan kita. Lebih-lebih lagi apabila kita seringkali terdedah kepada faktor-faktor yang boleh mempercepatkan kadar pemendekkannya. Semakin pendek telomere seseorang itu, semakin berisiko diserang penyakit-penyakit kronik.


Jadi, tujuannya di sini ialah untuk mengawal kadar pemendekkan telomere agar ia boleh terus menjaga DNA kita. Terdapat pelbagai kajian menunjukkan nutrien tertentu memainkan peranan penting dalam pengawalan saiz telomere ini.


Kajian Telomere : Shaklee Telomere Research Landmark Study

Shaklee telah bekerjasama dengan Dr.Elizabeth Blackburn, pemenang The Nobel Prize in Physiology or Medicine 2009 yang menemui bagaimana kromosom kita dilindungi oleh telomere dan enzim telomerase.




Kajian telomere ini bertujuan untuk menguji panjang telomere individu. Seramai 107 orang yang mengamalkan supplemen Shaklee (Vivix, Vitalizer & Cinch) untuk tempoh 5 tahun telah dipilih dan dibezakan dengan individu yang sihat (bukan perokok) dan tidak menggunakan supplemen. Hasil kajian menunjukkan pengguna Vivix yang mengamalkan Resveratrol ini selama 5 tahun dapat melambatkan pemendekkan telomere mereka sebanyak 40% berbanding mereka yang tidak mengamalkannya.

Hasil kajian menunjukkan pengguna shaklee yang berumur 80 tahun mempunyai kepanjangan telomere seperti orang yang berumur 40 tahun. Amazing! 40 tahun lebih muda tau.

Ini menunjukkan Vivix membantu untuk melindungi telomere agar ia lambat memendek dan seterusnya DNA terlindung daripada kerosakan atau serangan radikal bebas. Justeru itu, Vivix boleh mengekalkan kemudaan, keremajaan, dan membantu mengelakkan dari penyakit-penyakit kronik disebabkan oleh usia yang semakin meningkat.







Nak cuba Vivix?

Boleh klik butang di bawah untuk belian secara terus di website Shaklee. 

atau boleh hubungi saya untuk pembelian atau sebarang pertanyaan. Saya sedia membantu!


Kelebihan membeli dengan kami;
Setiap pembelian set ini dengan Suplemen Untuk Semua melayakkan anda menerima:

  • Konsultasi percuma 
  • Cara pengambilan terbaik percuma 
  • Jadual vitamin harian percuma 


💌 Hafizah Ibrahim

💌 019-9765052

💌FB: Hafizah Ibrahim

💌Fanpage: Suplemen untuk semua

                     Set Bersalin Shaklee Kota Bharu (Ibu Anesa)

💌Instagram : Suplemen untuk semua

Ingin menjana pendapatan dari rumah bersama kami?
Klik di SINI













No comments :

Post a Comment