Sunday 13 November 2016

ATASI KEPUTIHAN DENGAN SEGERA DAN BERKESAN

Keputihan sebenarnya adalah sesuatu yang normal ataupun biasa berlaku tidak kira pada wanita yang belum berkahwin ataupun sudah berkahwin. Malah ia boleh terjadi di dalam keadaan mengandung. Akan tetapi, keputihan boleh menjadi teruk dan menyebabkan masalah yang serius. Jadi, bagaimana cara untuk atasi masalah keputihan dengan berkesan?

Ok, sebelum itu, kita perlu tahu bagaimana dan mengapa berlaku keputihan.
Keputihan terjadi disebabkan badan kita mengeluarkan ataupun merembas sejenis mukus untuk memastikan keseimbang pH pada vagina ataupun faraj kita. Ia mestilah bersifat asid bagi memastikan keseimbangan di sekitar vagina.

Apakah ciri keputihan yang normal?
Rembesan yang berlaku mungkin seperti warna putih yang cair ataupun seperti kekuningan sikit. Ia juga boleh terjadi seperti tompok putih.
Perubahan warna ataupun keadaan keputihan disebab seperti kitaran haid, tekanan emosi, status pemakanan, kehamilan, penggunaan ubat – termasuk pil kawalan kelahiran, dan rangsangan seksual.


Faraj yang sihat menghasilkan rembesan untuk membersihkan dan mengawal sendiri, sama seperti bagaimana air liur membersihkan dan mengawal dalam sekitar mulut kita. Rembesan yang berlaku dalam faraj adalah keputihan biasa.
Sebarang gangguan keseimbangan cecair faraj akan menyebabkan persekitaran yang kondusif dan mendedahkan kepada jangkitan.



Adakah keputihan ini berbahaya?














Ya. Ia boleh menjadi berbahaya kerana ia akan menyebabkan kegatalan pada vagina dan boleh menyebabkan jangkitan kulat. Mungkin boleh menyebabkan ruam-ruam naik di sekitar faraj.

Semakin lama akan semakin banyak keputihan keluar dan semakin berbau busuk.
Ada juga hingga ke tahap yang teruk kegatalan boleh menyebabkan pedih bila membuang air kencing. Salah satu sebabnya ia boleh mempengaruhi tahap kesuburan wanita tersebut jika memang merancang untuk mengandung.


Bagaimana keputihan menjadi teruk?

Keputihan boleh menjadi teruk disebabkan oleh keadaan vagina yang lembap dan tidak bersih. Biasanya, ini terjadi setelah buang air kecil menggunakan seluar dalam tanpa dilap atau dikeringkan dulu, atau tidak mengganti pembalut, tampon, dan panty liner sepanjang hari. 

Wanita yang berkerja berisiko mengalami masalah ini  kerana berada di luar rumah pada keadaan yang lama. Bayangkan saja, berangkat sekitar pukul 6 pagi dan baru kembali di rumah pukul 8 malam. Ini membuat wanita tidak sempat mengganti pakaian dalam selama 14 jam. Hal itu membuat kondisi vagina menjadi mudah lembap. 
Selain itu keadaan cuaca yang panas memburukkan lagi keadaan.


Cadangan suplemen Shaklee untuk mengatasi masalah keputihan dengan segera dan berkesan


Selain mengutamakan kebersihan bahagian sulit, anda boleh mencuba kombinasi Set Keputihan ini. Terdiri dari Garlic Complex yang bertindak seperti antibiotik semulajadi, dan juga Alfalfa Complex yang nyata suplemen terbaik untuk wanita, bertindak seperti kacip fatimah dan jamu moden untuk anda. Yang penting, SELAMAT dan BERKESAN.


Berminat untuk mencuba?


Tekan untuk membuat pesanan atas talian (online)




Jom hubungi saya 019-9765052




Konsultasi khas dan servis terbaik untuk anda. :) 

Kelebihan membeli dengan kami

Setiap pembelian set ini dengan Suplemen Untuk Semua melayakkan anda menerima:


  • Konsultasi percuma
  • Cara pengambilan terbaik percuma
  • Jadual vitamin harian percuma

*******************************************************************


Hafizah Ibrahim
019-9765052 (call / sms / whatsapp)
Shaklee ID 972035
email: istadiniey@gmail.com

Ingin menjana pendapatan dari rumah bersama kami?
Klik di SINI        

PELUANG MENJANA PENDAPATAN 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN. >>>BERDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN DAN MENIKMATI FAEDAH-FAEDAH LAIN..MODAL SERENDAH RM75 PENGEDAR SELURUH NEGARA DIALU-ALUKAN UNTUK BERSAMA DALAM GROUP EKSLUSIF KAMI & ANDA AKAN DI BANTU SEHINGGA BERJAYA


Kawasan COD adalah Bachok, dan sekitar Kota Bharu dan kawasan lain boleh dirunding. InsyaAllah stok sentiasa ada :) Perundingan dan penghantaran (COD) juga secara PERCUMA :)

No comments :

Post a Comment