Monday 18 April 2016

VIVIX BANTU KAWAL GULA DALAM PESAKIT DIABETES

Kencing manis atau Diabetes adalah salah satu penyakit kronik yang semakin merebak di kalangan masyarakat dan membimbangkan. Penyakit kencing manis merupakan sejenis penyakit yang dapat dicirikan dengan keadaan hiperglisemia (tinggi kandungan glukosa dalam darah), terutamanya selepas pengambilan makanan, pada penghidapnya.




Secara umumnya, penyakit kencing manis dapat dibahagikan kepada dua jenis, iaitu
Diabetes jenis pertama juga dikenali sebagai diabetes bersandar insulin (IDDM - 'Insulin Dependent Diabetes Mellitus') atau diabetes awal remaja. Diabetes jenis I dicirikan dengan kegagalan penghasilan insulin oleh kelenjar pankreas. Biasanya, penghidap diabetes jenis pertama mula mendapat simtom penyakit semasa kanak-kanak atau remaja. Disebabkan oleh kegagalan penghasilan insulin semula jadi oleh badan, pesakit memerlukan suntikan insulin dari luar untuk pengawalan tahap glukosa darah.


Diabetes jenis kedua pula adalah disebabkan oleh kerintangan insulin (penurunan sensitiviti tisu badan terhadap insulin) dan/atau penghasilan insulin yang berkurangan. Diabetes jenis II, oleh kerana masih mempunyai sedikit sebanyak insulin dari pankreas, boleh dikawal secara pemantauan pangambilan makanan, pengurangan berat badan, bersenam, dan pengambilan ubat secara makan/suapan ( suntikan insulin diperlukan dalam keadaan tertentu sekiranya pengambilan ubat secara makan kurang berkesan atau memberi kesan samping serius kepada pesakit)

.



Pengawalan diabetes

Diabetes adalah penyakit kronik yang akan kekal seumur hidup. Setakat ini belum ada ubat yang dapat menyembuh penyakit diabetes tetapi penyakit ini boleh dikawal dengan cara berikut:

  • Penjagaan pemakanan dan berat badan (Pemakanan pesakit Diabetes seharusnya kurang lemak dan kalori serta seimbang)
  • Kerap bersenam
  • Pengubatan

Pesakit diabetes boleh menjalani kehidupan yang normal dengan syarat pesakit itu dikawal dengan betul. Lebih kurang 40% pesakit diabetes mampu mengawal keadaan penyakit mereka dengan menjaga pemakanan dan bersenam. Manakala selebihnya adalah dengan mengambil sama ada ubat (pil) dan/atau suntikan insulin di samping pemakanan yang sihat dan bersenam. 


Komplikasi penyakit kencing manis adalah sangat menakutkan..kerana ia boleh menyerang seluruh bahagian tubuh anda, termasuk otak, mata, gigi dan mulut, jantung, kulit,buah pinggang dan juga saraf. 


Walaupun sehingga hari ini masih tiada ubat yang diisytiharkan sebagai penyembuh penyakit kencing manis, tetapi anda boleh terus mengamalkan pemakanan sihat sebagai usaha dan ikhtiar. 

Antara cadangan suplemen untuk membantu mengawal gula dalam darah ialah Vivix. 














Jangan tangguh-tangguh lagi..sekiranya anda atau insan tersayang anda mengalami masalah Kencing Manis atau Diabetes, cepat-cepat order Vivix ya. Oh ya, promosi Twin Pack Vivix (Healthy young living set ) ni hanya terhad sepanjang April 2016 sahaja.



Konsultasi khas dan servis terbaik untuk anda. :) 

Kelebihan membeli dengan kami

Setiap pembelian set ini dengan Suplemen Untuk Semua melayakkan anda menerima:


  • Konsultasi percuma
  • Cara pengambilan terbaik percuma
  • Jadual vitamin harian percuma

*******************************************************************


Hafizah Ibrahim
019-9765052 (call / sms / whatsapp)
Shaklee ID 972035
email: istadiniey@gmail.com

Ingin menjana pendapatan dari rumah bersama kami?
Klik di SINI        

PELUANG MENJANA PENDAPATAN 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN. >>>BERDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN DAN MENIKMATI FAEDAH-FAEDAH LAIN..MODAL SERENDAH RM75 PENGEDAR SELURUH NEGARA DIALU-ALUKAN UNTUK BERSAMA DALAM GROUP EKSLUSIF KAMI & ANDA AKAN DI BANTU SEHINGGA BERJAYA


Kawasan COD adalah Bachok, dan sekitar Kota Bharu dan kawasan lain boleh dirunding. InsyaAllah stok sentiasa ada :) Perundingan dan penghantaran (COD) juga secara PERCUMA :)





No comments :

Post a Comment