Saturday 21 November 2015

KENAPA KANAK-KANAK MESTI AMBIL VITAMIN C YANG OPTIMUM?

Ramai juga pendapat yang mengatakan, kanak-kanak tak perlu suplemen sebab badan mereka masih muda, masih segar. Biar mereka dapat vitamin dari sumber asli. Tapi saya tetap tak setuju. nak tahu kenapa kanak-kanak mesti ambil vitamin C yang optimum?

Ye, betul, Vitamin dari sumber asli seperti makanan adalah yang terbaik, tapi cuba kita check pemakanan anak masing-masing..tak perlu tuding jari anak orang, tengok anak kita je..:)

Sehari berapa hidangan buah-buahan mereka makan? Buah tu pulak buah tanam sendiri ke beli? Kalau beli dari petani sebelah rumah ke atau import overseas? Tahukah anda, buah-buahanan ni, zat yg dibekalkan tu benar2 bagus bila kita makan masa dia ranum & baru dipetik!

Buah yang jual kat kedai tu kebanyakannya dipetik masa masih muda.. diperam... diawet... dipacking... barulah sampai kepada kita.
Jadi, boleh lah kita agak apa yg masih tinggal dalam buah tu? Berapa peratus zat yg tinggal?

Ok, bab Vitamin C berkurangan selepas dah sampai kepada kita tu satu hal, lagi satu hal ialah, selain vitamin C, vitamin dan mineral lain macamane? lengkap ke hidangan mereka dengan segala vitamin, mineral, makronutrien, phytonutrien, dan sebagainya?

Sedangkan masa membesar ni mereka perlukan zat yg optimum bukan sahaja untuk membesar tapi perkembangan minda.

Kenapa kanak-kanak mesti ambil Vitamin C yang optimum ?:

  • vitamin C membina otot yg sihat. Budak2 tengah lasak & sedang membina otot2 mereka. Otot yg sihat, membina metabolisma yg sihat serta pembakaran lemak yg lebih baik.
  • vitamin C meningkatkan imuniti tubuh. Anak-anak kita tengah melasak, terdedah dengan macam-macam.... Mereka perlukan kekebalan tubuh supaya tak mudah diserang sakit terutama demam selesema. Bila anak asyik sakit, mak dia juga yg susah hati ye tak?
  • vitamin C penting utk penyerapan zat besi. Kanak2 perlukan zat besi yg cukup utk membesar. Tanpa vitamin C, zat besi tak boleh diserap.
  • vitamin C membina colagen. Tubuh kita ni boleh buat kolagen sendiri tapi keupayaan ni makin menurun bila usia meningkat. Sebab tu kita tengok budak2 kulitnya tegang, dah tua berkedut... Kolagen dah tak dihasilkan....
  • vitamin C penting utk penyembuhan. Budak-budak main, jatuh.. Nak kena sembuh cepat. Nanti nak main lagi. 

Dan malang sekali anak kita bukan arnab. Arnab boleh buat vitamin C sendiri tapi anak kita tak boleh... Maka nak taknak kita kena bekalkan diorang dengan vitamin C yg optimum.

Sudah faham kenapa kanak-kanak mesti ambil vitamin C yang optimum? Inilah salah satu PELABURAN kita untuk masa depan mereka. 


Ini adalah Chewable Vita C Plus Shaklee yang sangat sesuai untuk anak anda. Berminat untuk order? Hubungi saya segera. :) Harga berpatutan dan sangat berbaloi. 

*******************************************************************


Hafizah Ibrahim
019-9765052 (call / sms / whatsapp)
Shaklee ID 972035
email: istadiniey@gmail.com



Ingin menjana pendapatan dari rumah bersama kami?
Klik di SINI        

PELUANG MENJANA PENDAPATAN 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN. >>>BERDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN DAN MENIKMATI FAEDAH-FAEDAH LAIN..MODAL SERENDAH RM75 PENGEDAR SELURUH NEGARA DIALU-ALUKAN UNTUK BERSAMA DALAM GROUP EKSLUSIF KAMI & ANDA AKAN DI BANTU SEHINGGA BERJAYA


Kawasan COD adalah Bachok, dan sekitar Kota Bharu dan kawasan lain boleh dirunding. InsyaAllah stok sentiasa ada :) Perundingan dan penghantaran (COD) juga secara PERCUMA :)


No comments :

Post a Comment