Thursday 17 December 2015

PENAWAR BENGKAK TONSIL KANAK-KANAK

Anak anda selalu demam? mungkin juga berpunca dari masalah tonsilitis.Kali ni saya nak perkenalkan penawar bengkak tonsil untuk kanak-kanak.



Setiap manusia mempunyai dua kelenjar dinamakan tonsil yang terletak di bahagian kiri dan kanan rongga mulut atau bahasa mudahnya pangkal lidah. 

Ia berfungsi menapis virus dan bakteria daripada memasuki saluran pernafasan, sekali gus menjadikannya satu daripada sistem pertahanan badan. Tonsil atau bengkak anak tekak ialah sejenis tisu limfoid yang merupakan sebahagian dari sistem pertahanan badan. 

Tisu limfoid ini terdiri daripada sejenis sel dipanggil limfosit yang penting untuk bertindak melawan penyakit.Namun, tonsil kadangkala gagal melaksanakan fungsinya apabila tidak lagi mampu menahan serangan virus dan bakteria 

Tonsilitis boleh disebabkan oleh jangkitan virus ataupun jangkitan bakteria di dalam tekak. Jangkitan bakteria seperti streptococcus boleh menyebabkan tonsil bengkak dan bernanah. 

Apakah tanda-tanda tonsilitis

1. Sakit tekak yang kadang-kadang teruk
2. Tidak boleh menelan atau sakit bila menelan
3. Demam yang kadang-kadang sangat tinggi
4. Sakit kepala dan sakit-sakit badan
5. Suara garau atau hilang suara
6. Kadang-kadang ada bengkak pada leher
7. Mulut berbau busuk
8. Berdengkur waktu tidur


Adakah tonsilitis berbahaya?
Selalunya tonsilitis yang disebabkan oleh bakteria lebih serius dan boleh menyebabkan pembentukan nanah
Tanda-tanda jangkitan bakteria ialah anak akan kelihatan lemah dan tidak bermaya, tetapi demamnya lebih singkat. Ia biasanya mempunyai kecenderungan untuk serangan yang berulang-ulang.

Kawasan peritonsilar akan mengalami keradangan dan kadang-kadang pengumpulan nanah akan berlaku. Ini menyebabkan saluran pernafasan menjadi lebih sempit dan ada kalanya menyebabkan kesukaran bernafas.


Penawar untuk masalah  tonsil bengkak kanak-kanak

1. Vita C chew
Vitamin kunyah yang mudah hancur dan enak dengan rasa oren, sesuai untuk anak 2 tahun ke atas. Membantu mengukuhkan imun badan si kecil anda.


2. Meal Shakes

Sebagai multivitamin mudah telan untuk melengkapkan zat penting untuk badan anak anda. Sesuai untuk umur setahun ke atas
3. Nutriferon


Nutriferon penggalak imunisasi (immune booster) ciptaan pakar imun, Dr Kojima dari Jepun. Sangat digalakkan diambil oleh mereka yang punya masalah ANTIBODI yang LEMAH, SENANG SAKIT dan sakit yang lambat recover. Sesuai untuk anak berumur setahun ke atas.

Ingin cuba penawar bengkak tonsil kanak-kanak ini? Dapatkan dari kami sekarang ye. 


Kelebihan membeli dengan kami

Setiap pembelian set ini dengan Suplemen Untuk Semua melayakkan anda menerima:




  • Konsultasi percuma
  • Cara pengambilan terbaik percuma
  • Jadual vitamin harian percuma

Satu set lengkap penawar bengkak tonsil kanak-kanak Shaklee hanyalah berharga RM332.60, untuk penggunaan sehingga 2-3 bulan. (untuk cadangan set bajet boleh hubungi saya)

Tunggu apalagi..Tempah sekarang melalui secara online. Hanya klik butang di bawah.:)



Atau anda boleh hubungi saya untuk tempahan

Konsultasi khas dan servis terbaik untuk anda. :) 



*******************************************************************


Hafizah Ibrahim
019-9765052 (call / sms / whatsapp)
Shaklee ID 972035
email: istadiniey@gmail.com

Ingin menjana pendapatan dari rumah bersama kami?
Klik di SINI        

PELUANG MENJANA PENDAPATAN 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN. >>>BERDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN DAN MENIKMATI FAEDAH-FAEDAH LAIN..MODAL SERENDAH RM75 PENGEDAR SELURUH NEGARA DIALU-ALUKAN UNTUK BERSAMA DALAM GROUP EKSLUSIF KAMI & ANDA AKAN DI BANTU SEHINGGA BERJAYA


Kawasan COD adalah Bachok, dan sekitar Kota Bharu dan kawasan lain boleh dirunding. InsyaAllah stok sentiasa ada :) Perundingan dan penghantaran (COD) juga secara PERCUMA :)


No comments :

Post a Comment