Tuesday 7 July 2015

MENU SAHUR MUDAH, SEDAP DAN BERKHASIAT UNTUK KEKAL SIHAT DI PENGHUJUNG RAMADHAN

Sudah hampir ke penghujung Ramadhan, selera pun semakin menurun. Ada yang dah tak mampu nak menelan juadah sewaktu bersahur, habis menu diselongkar. Ada yang semakin lembik dan tak bermaya. Ok, saya nak kongsi menu sahur mudah, sedap dan berkhasiat untuk anda kekal sihat bertenaga di penghujung Ramadhan.=)



Seblum itu saya nak kongsikan Tips bersahur oleh Kevin Zahri 



Tips yang sangat menarik,kan? Daripada 8 tips diet mudah untuk sahur oleh Kevin Zahri ni, rasanya kena sangat dengan menu sahur saya :) Menu sahur mudah, sedap dan berkhasiat untuk kekal sihat di penghujung Ramadhan.



Mighty tripple gem adalah satu menu sahur yang mudah, sedap dan berkhasiat. Terdiri dari gabungan ESP, Meal Shakes dan Performance drink. 

ESP adalah protein soya yang boleh memberikan anda tenaga berpanjangan, 

Meal shakes mengandungi 24 vitamin dan mineral lengkap untuk kesihatan tubuh badan sepanjang berpuasa. Ia juga mengandungi fiber untuk mengelakkan sembelit ketika puasa. 

Performance drink pula untuk mengekalkan hidrasi tubuh atau mencegah dehidrasi. Ada satu whatsapp yang diviralkan tentang seorang kanak-kanak meninggal dunia kerana strok haba di bulan puasa. Wallahua'lam tentang kesahihannya, tetapi adalah lebih baik jika kita boleh mengambil langkah berjaga-jaga. 

Nak sediakan menu ni pun semudah ABC. Opps..bukan Air Batu Campur ye..hehe..

Saya suka campurkan satu Mighty 3 Gem ni dengan susu tepung ataupun susu segar. Istimewa Ramadhan pula saya masukkan sekali 3 biji kurma, goncang dan terus minum sambil-sambil makan kurma. Memang mabeles uolls..hihi.. Menu sahur mudah, sedap dan berkhasiat :) 

Nak cuba? Mesti cuba tau menu sahur mudah, sedap dan berkhasiat ni...:) Semoga kita semua sihat cergas dan dapat beribadat dengan sebaiknya di penghujung Ramadhan yang ada satu malam yang lebih baik dari seribu bulan (Lailatul Qadar).



*********************************************************************
Hafizah Ibrahim
019-9765052 (call / sms / whatsapp)
Shaklee ID 972035
email: istadiniey@gmail.com



Ingin menjana pendapatan dari rumah bersama kami?
Klik di SINI        

PELUANG MENJANA PENDAPATAN 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN. >>>BERDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN DAN MENIKMATI FAEDAH-FAEDAH LAIN..MODAL SERENDAH RM75 PENGEDAR SELURUH NEGARA DIALU-ALUKAN UNTUK BERSAMA DALAM GROUP EKSLUSIF KAMI & ANDA AKAN DI BANTU SEHINGGA BERJAYA


Kawasan COD adalah Bachok, dan sekitar Kota Bharu dan kawasan lain boleh dirunding. InsyaAllah stok sentiasa ada :) Perundingan dan penghantaran (COD) juga secara PERCUMA :)









1 comment :