Wednesday 2 July 2014

JADUAL MAKAN VITAMIN SEMASA PUASA

"Dalam bulan puasa ni tak sempatlah nak ambil suplemen.."


Mungkin ada yang beranggapan waktu puasa tak sesuai dan tidak sempat untuk ambil vitamin. Anggapan ini adalah SALAH! Anda perlu ambil suplemen semasa berpuasa untuk kekal cergas dan aktif. Bagaimana jadual makan vitamin semasa berpuasa? 


Senang dan mudah aje!

Anda cuma perlu tukarkan waktu, contohnya, bagi vitamin yang jadualnya pada waktu sarapan pagi, anda perlu tukarkan kepada selepas berbuka. Manakala waktu lunch tukarkan kepada waktu moreh dan selepas dinner tukar kepada selepas sahur





Yang paling penting, cuba kekalkan jumlah pengambilan air kosong, iaitu 3 liter sehari. Tak perlu ambil banyak sekaligus, tetapi ambil sedikit-sedikit secara berterusan sejurus selepas berbuka sehingga ke waktu sahur. InsyaAllah, saya akan kongsikan tips untuk konsisten ambil air 3 liter sehari di entry seterusnya. Stay tuned ya!

Jadi, teruskan istiqamah mengambil vitamin anda sepanjang Ramadhan ini ye..Jadual makan vitamin semasa puasa pun sudah saya kongsikan..sekarang semuanya terpulang kepada anda..Masih tak faham? boleh aje hubungi saya pada bila-bila masa. >-< Semoga kita semua dikurniakan tubuh badan yang sihat untuk menjalani ibadah puasa, berterawih, dan bertadarus Al-Quran sepanjang Ramadhan ini.. Amin..

  
Berminat mencuba suplemen Shaklee?
Hubungi saya Hafizah Ibrahim
019-9765052 ( call / sms / whatsapp)
Shaklee ID 972035
Fanpage: Suplemen untuk semua

Saya adalah pengedar sah Shaklee di Bachok.

COD di kawasan sekitar Bachok, dan  kawasan lain boleh dirunding.
Penghantaran ke seluruh negara melalui pos laju & GDex courier.







No comments :

Post a Comment